Agata Bykowska
Od 2013 roku aktorka Teatru Wybrzeże.
„Chrzest bojowy przeszła już we wrocławskiej PWST, grając pod okiem Łukasza Kosa (NASZA KLASA) i Moniki Strzępki (LOVE & INFORMATION). Potem trafiła do Teatru Wybrzeże, gdzie grała, grała i jeszcze raz grała, czekając na mocne uderzenie. Przyszło wraz z główną rolą w spektaklu BELLA FIGURA Yasminy Rezy w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Zagrała Andreę, młodą dziewczynę pozostającą w związku z żonatym mężczyzną. Oddała tej postaci nie tylko najbardziej ekstremalne emocje, ale i ciało. Wyznała jednak, że na scenie nie boi się nagości. Przeciwnie – wręcz czekała na takie wyzwanie, chciała to przeżyć, poczuć. Od tamtej pory niemal nie schodzi ze sceny, równie przekonująca w gęstych dramatach psychologicznych, jak NIECZUŁOŚĆ, historycznym kostiumie (SCENY Z EGZEKUCJI Howarda Barkera, przygotowane przez Adama Orzechowskiego, AWANTURA W CHIOGGI Carlo Goldoniego zrealizowane przez Pawła Aignera), jak i komediach, gdzie znajduje ujście jej żywiołowy temperament. Tytułowej ŻABUSI w przedstawieniu Jarosława Tumidajskiego nie ukazała w karykaturalnych rysach, ale sprawiła, że dało się bohaterkę Zapolskiej polubić, a przynajmniej zrozumieć. To jedna z charakterystycznych cech jej aktorstwa – nie osądza postaci, za to głęboko wchodzi w jej świat, w jej ciało, w jej psychikę. Tak było choćby z Małgorzatą w Fauście. Jej ogromny talent wokalny i krystalicznie czysty mocny głos mogli docenić widzowie SEANSU i KARMANIOLI, gdzie pokazała, że doskonała byłaby choćby jako Jenny w OPERZE ZA TRZY GROSZE Brechta i Weilla. Wciąż jest na fali wznoszącej. Trudno przewidzieć, czym jeszcze nas w najbliższych latach zaskoczy.”
Jacek Wakar, album TWARZE WYBRZEŻA