Kiedy jedyną alternatywą na uratowanie miłości jest zażycie trucizny, której działanie ma ustąpić po trzech dniach i dać kochankom zmartwychwstanie w wolnym od granic nowym, wspaniałym świecie, to czy brzmi to jak dobry plan? A może trafniejsze jest inne pytanie: może coś poszło nie tak? Wieczni kochankowie jeszcze raz wracają na scenę życia, by rzucić wyzwanie światu i między popkulturowymi kliszami próbują odnaleźć miejsce dla siebie oszukując przeznaczenie. Tylko czy wielki teatr świata pozwoli im na to? Czy może przerobi ich znowu w ikoniczny plakat Kochanków z Werony? Jedno pozostaje niezmienne – prośba Romea i Julii, żebyście raz jeszcze trzymali za nich kciuki, może z tą tylko różnicą, żebyście tym razem trzymali je nieco mocniej.
Michał Siegoczyński o spektaklu: „Romeo i Julia stali się hasztagiem, rodzajem myśli czy idei, której najważniejszym spoiwem jest ich ofiara. Ofiara, która musi się dokonać. No ale właśnie: czy musi, a jeśli tak, to dlaczego i dla kogo? Dramat Williama Shakespeare’a jest dla mnie punktem wyjścia, ale i labiryntem, w który wchodzą główni bohaterowie, tak jakby ktoś pokazał im scenariusz ich życia, odsłonił przyszłość, punkt, do którego zmierzają, zachęcając jednocześnie do refleksji i krytycznego spojrzenia na własne losy, może nawet próby ich przewartościowania. Tylko czy jedynym lekiem i odpowiedzią na kruchość i ulotność miłości jest niczym w mitycznym klubie dwadzieścia siedem, złożenie życia w ofierze już na samym jego starcie? Czy gwarancją nieśmiertelności dla Romeo i Julii może być tylko ta celebrowana od setek lat krwawa krucjata, gdzie afrodyzjakiem serca jest zakazany owoc miłości, a ceną za jego spożycie śmierć? A może rezultat tych igrzysk stał się dla nas zbyt oczywisty, jak poranna kawa czy poobiednia drzemka? Czy w zamian za narcystyczną fotografię tak sporządzonej wieczności, kochankowie nie mogliby doświadczyć obarczonego niepewnością, przeciętnością i prozą życia, ale jednak spełnienia? A może już sama taka myśl staje się dla ich wyznawców obrazoburczym skandalem? Mimo tego chciałbym wyposażyć Romea i Julię w heroizm dążenia do własnej podmiotowości, który może sprawi, że dłoń Williama Shakespeare’a prowadząca pióro zawaha się w którymś z aktów nadając historii nowy, nieoczywisty bieg. Ale czy tak się stanie będzie można się przekonać w Teatrze Wybrzeże już w drugiej połowie lipca.”
Spektakl zalecany dla widzów od 16 roku życia.
W spektaklu wykorzystano kostiumy autorstwa Zofii de Ines.
Spektakl realizowany przy wsparciu finansowym Miasta Pruszcz Gdański.
- Prapremiera: - Scena Kameralna
- Czas trwania: 2 godziny (jedna przerwa)
- Scenariusz i reżyseria: Michał Siegoczyński
- Konsultacje dramaturgiczne: Patryk Warchoł
- Scenografia: Justyna Elminowska
- Kostiumy: Sylwester Krupiński
- Muzyka: Kamil Pater
- Ruch sceniczny: Maćko Prusak
- Video: Natalia Mentkowska
- Światło: Damian Pawella
- Operatorzy kamery: Oliwia Niewidziała, Jakub Wadecki
- Projekt plakatu: Emilia Kamińska
- Zdjęcia: Rafał Skwarek
- Asystent reżysera: Robert Ciszewski
- Inspicjent – sufler: Agnieszka Szczepaniak
Obsada
-
Julia
Katarzyna Borkowska
-
Romeo
Michał Jaros
-
Matka Julii
Dorota Androsz
-
Matka Romea
Katarzyna Kaźmierczak
-
Ojciec Julii / Ojciec Romea
Grzegorz Gzyl
-
Niania Marta
Karolina Kowalska
-
Rozalina
Magdalena Gorzelańczyk
-
Prostytutka / Terapeutka / Matka Boska
Agata Woźnicka
-
Ojciec Laurenty
Robert Ninkiewicz
-
Benwolio
Robert Ciszewski
-
Merkucjo / Jezus / Faszysta / Żołnierz
Janek Napieralski
-
Tybalt
Jakub Nosiadek
-
Parys / Reżyser
Adam Turczyk
Najbliższe spektakle
Piątek
Sobota
Niedziela
Sobota
Niedziela
Aktualności
ROMEO I JULIA IS NOT DEAD po angielsku / ROMEO AND JULIET IS NOT DEAD in English
W niedzielę, 29 października o godzinie 19.00 spektakl ROMEO I JULIA IS NOT DEAD w reżyserii Michała Siegoczyńskiego zostanie zaprezentowany z napisami w języku angielskim.Więcejo "ROMEO I JULIA IS NOT DEAD po angielsku / ROMEO AND JULIET IS NOT DEAD in English"Bezwstydny glamour skrywa czystą grozę
Zapraszamy Państwa do lektury fragmentów recenzji spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD - naszej ostatniej prapremiery w sezonie teatralnym 2022/2023.Więcejo "Bezwstydny glamour skrywa czystą grozę"ROMEO I JULIA IS NOT DEAD na Scenie Kameralnej i na Scenie Letniej
Dzisiaj o godzinie 21.00 na Scenie Letniej Teatru Wybrzeże w Pruszczu Gdańskim odbędzie się druga prapremiera spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD w reżyserii Michała Siegoczyńskiego. Wstęp wolny. Zapraszamy!Więcejo "ROMEO I JULIA IS NOT DEAD na Scenie Kameralnej i na Scenie Letniej"ROMEO I JULIA IS NOT DEAD na Festiwalu Szekspirowskim
Spektakl ROMEO I JULIA IS NOT DEAD w reżyserii Michała Siegoczyńskiego bierze udział w 27. edycji Festiwalu Szekspirowskiego. Przedstawienie zostanie zaprezentowane we wtorek i w środę o godzinie 20.30 na Scenie Kameralnej z napisami w języku angielskim. Po pierwszej festiwalowej prezentacji odbędzie się spotkanie twórców z widzami.Więcejo "ROMEO I JULIA IS NOT DEAD na Festiwalu Szekspirowskim"Warsztat towarzyszący spektaklowi ROMEO I JULIA IS NOT DEAD
Festiwalowym pokazom spektaklu ROMEO I JULIA IS NOT DEAD towarzyszy warsztat teatralny, który odbędzie się w środę, 2 sierpnia w godzinach 10:00-13:00. Warsztat odbędzie się w sali Polskie Niebo, ul. Augustyńskiego 1, Gdańsk.Więcejo "Warsztat towarzyszący spektaklowi ROMEO I JULIA IS NOT DEAD"