„Starotestamentowe Las Vegas”, tak o swoim spektaklu mówi jego twórca, Mariusz Grzegorzek, który na przykładzie pewnej wspólnoty chce przyjrzeć się społeczno-obyczajowej rewolucji. Inspirując się wieloma kulturowymi odniesieniami, ten nieco prowokacyjny moralitet, opowiada o zderzeniu starego porządku wartości z nowym światem pozornie nieograniczonych możliwości. Zabawa trwa w najlepsze, ale wiele wskazuje na to, że jej uczestnicy zapomnieli o wcale niemałych potrzebach człowieka, a szczególnie tych o bardziej duchowej proweniencji. Biblijna triada: wiara, nadzieja i miłość wyglądają tu, jak zagubione siostry na karnawałowym balu pełnym ekscentrycznych przebierańców. Pytanie kiedy, z kim, i jak skończy się zabawa w Las Vegas…
W spektaklu używane są światła stroboskopowe.
W spektaklu pojawiają się bardzo głośne efekty dźwiękowe.
Na scenie w trakcie spektaklu palone są papierosy.
W spektaklu wykorzystano:
baśń Dziewczynka, która podeptała chleb Hansa Christiana Andersena w tłumaczeniu Stefanii Beylin
Przypowieść o psie Panajezusowym Burku Władysława Reymonta
pieśń Już się zmierzcha Wacława z Szamotuł
oraz w charakterze inspiracji:
film Andrieja Tarkowskiego Zwierciadło
film Justina Kurtzela Nitram
film Aleksieja Fiedorczenki Niebiańskie żony łąkowych Maryjczyków
kanał youtube'owy Special Books for Special Kids
kanał youtube'owy Soft White Underbelly
Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
THE GIRL WHO TROD ON THE LOAF
“Old Testament Las Vegas” is how its creator, Mariusz Grzegorzek, describes the play. He aims to examine the social and cultural revolution through the lens of a specific community. Drawing inspiration from numerous cultural references, this slightly provocative morality play delves into the clash between old-fashioned values and seemingly boundless opportunities of the new world. The fun is in full swing, but it’s becoming clear that its participants have forgotten about the rather significant human needs, especially those of a more spiritual nature. The Biblical triad – faith, hope, and love – resembles lost sisters at a carnival masquerade ball full of eccentric guests. The question remains: when, with whom, and how will the Las Vegas revelry end…
Duration: 2 hours and 10 minutes
Rozmowa z Mariuszem Grzegorzkiem, reżyserem spektaklu.
KULISY SPEKTAKLU