
Na scenę Teatru Wybrzeże wraca ZMIERZCH BOGÓW Luchino Viscontiego, w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Jego sierpniowa premiera w ramach festiwalu Solidarity of Arts otworzyła nowy sezon Teatru Wybrzeże: 2009/2010 - Ludzie jak bogowie. Spektakl obejrzymy w częściowo zmienionej obsadzie. W roli Sofii występuje Dorota Kolak, seniora rodu Joachima zagra Krzysztof Gordon.
Dziś premiera naszego materiału filmowego. Dwuminutowy trailer spektaklu, nakręcony jeszcze w sierpniu i zrealizowany przez Tomka Bergmanna znajdą Państwo na stronie teatru w dziale wideo.
Zapraszamy na październikowe pokazy spektaklu - w środę 28, czwartek 29 i piątek 30 października na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże.
Luchino Visconti, Enrico Medioli, Nicola Badalucco
ZMIERZCH BOGÓW
Przekład: Halina Kralowa
Adaptacja: Grzegorz Wiśniewski, Jakub Roszkowski
Reżyseria: Grzegorz Wiśniewski
Scenografia: Barbara Hanicka
Muzyka: Wojciech Blecharz
Światło: Wojciech Puś
Współpraca dramaturgiczna: Jakub Roszkowski
Występują: Piotr Domalewski, Grzegorz Falkowski, Marta Jankowska, Michał Kowalski, Krzysztof Matuszewski, Cezary Rybiński, Maciej Szemiel, Jarosław Tyrański, Ewa Dałkowska / Dorota Kolak, Mariusz Bonaszewski, Władysław Kowalski / Krzysztof Gordon, oraz Edyta Czerniewicz, Antoniusz Dietzius i Miłosz Gałaj.
ZMIERZCH BOGÓW to polska prapremierowa adaptacja nominowanego do Oscara scenariusza będącego podstawą jednego z najważniejszych filmów w historii kina. Reżyser i współautor tekstu - Luchino Visconti - stworzył kameralną, mrocznie perwersyjną opowieść o upadku wielkiego niemieckiego rodu von Essenbecków w momencie narodzin faszyzmu, w międzywojennych Niemczech. Teatralna adaptacja tej historii - łącząca klaustrofobiczną historię zmierzchu mieszczańskiej rodziny z brutalnością i krwawą żądzą władzy zawartą w szekspirowskim Makbecie - jest próbą zadania najistotniejszych, ponadczasowych pytań: o człowieczeństwo, władzę, rodzinę. Pytań, które były ważne i w latach trzydziestych, i podczas powstawania filmu, i które równie ważne są także dzisiaj.
"Grzegorz Wiśniewski zrealizował scenariusz Nicoli Badalucco, Enrica Medioli i Luchino Viscontiego z wielkim wyczuciem formy teatralnej, znakomicie tworząc nastrój kolejnych scen, pozwalając na delektowanie się niuansami budującymi znaczenia."
Agnieszka Kochanowska, portal Dwutygodnik
"Spektakl Wiśniewskiego jest dziełem wspaniałym, skończonym i porażającym w swej wymowie."
Alicja Olkowska, portal Teatralia

Przez te dni obejrzeliśmy 13 spektakli przygotowanych przez 6 teatrów, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.