
„Z okazji otwarcia nowego sezonu Adam Orzechowski obdarował widzów Teatru Wybrzeże niezłą niespodzianką. A to wszystko za sprawą adaptacji SEANSU Noëla Cowarda.
Pierwsza myśl na hasło „komedia z duchami"? Lekko, łatwo, śmiesznie...? Nie w przypadku spektaklu Orzechowskiego. Reżyser zręcznie manipuluje w nim bowiem przyzwyczajeniami, schematami, teatralnymi chwytami - i czuć, że świetnie się przy tym bawi. Lekkość opowiadanej historii mąci „niewygodnymi" tematami, które co rusz wpychają pod żebro widza spiczasty paluch, zaś prostotę opowieści burzy poprzez znienacka wypadające z szaf trupy. A humor? Tutaj należą się reżyserowi duże brawa, postawił on bowiem w swoim spektaklu na ten rodzaj dowcipu, który (niestety) przeminął już chyba z wiatrem popkultury. Postawił i wygrał, bo zamiast zmasowanego ataku dowcipasów „z grubej rury", uraczył widzów bardzo stylową, teatralną screwball comedy, która jest jednakże niczym tablica Ouija - naprawdę może zaskoczyć..."
Anna Jazgarska

Przez te dni obejrzeliśmy 13 spektakli przygotowanych przez 6 teatrów, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.