Miło nam poinformować, że Katarzyna Dałek, Grzegorz Wiśniewski i Adam Nalepa zostali nominowani do nagrody Splendor Gedanensis. Uroczyste ogłoszenie werdyktu oraz wręczenie nagród odbędzie się w piątek, 14 marca o godzinie 19.00 na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże.
UZASADNIENIE NOMINACJI
Katarzyna Dałek
W 2013 roku stworzyła między innymi znakomicie przyjęte przez publiczność i krytykę kreacje: Abigail w CZAROWNICACH Z SALEM w reżyserii Adama Nalepy oraz Soni w PŁATONOWIE w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego.
Grzegorz Wiśniewski
W 2013 roku na deskach Sceny Kameralnej miała miejsce premiera inscenizacji PŁATONOWA Antona Czechowa. Tekst w opracowaniu Jakuba Roszkowskiego, nie tylko został oderwany od epoki, ale jednocześnie stał się niezwykle aktualny. Krytyka doceniła też talent reżysera w prowadzeniu zespołu aktorskiego, który pod okiem Grzegorza Wiśniewskiego pokazał swoją wysoką dojrzałość artystyczną.
Adam Nalepa
W roku 2013 po raz czwarty podjął współpracę z Teatrem Wybrzeże, wystawiając na jego deskach CZAROWNICE Z SALEM Arthura Millera. Inscenizacją tą Adam Nalepa potwierdza nie tylko swój reżyserski talent, ale także konsekwencję w budowaniu własnego indywidualnego języka teatralnego.
O NAGRODZIE
Tradycja nagradzania twórców gdańskiej kultury sięga początku lat 70-tych. Do dnia dzisiejszego nagrodą uhonorowano niemal 200 osób, które wniosły swój niepowtarzalny wkład w rozwój i upowszechnienie gdańskiej kultury. Nagrody do tej pory otrzymali m.in. Henryk Bista, Paweł Huelle, Mirosław Baka i Marian Kołodziej.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.