
Z radością informujemy, że Robert Ciszewski otrzymał wyróżnienie aktorskie w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za rolę Seweryna Goszczyńskiego w spektaklu KOŁO SPRAWY BOŻEJ Konrada Hetela w reżyserii Radka Stępnia. Laureatowi serdecznie gratulujemy!
O LAUREACIE
„Intensywnie pracował już podczas studiów w krakowskiej PWST, grając w Teatrze Słowackiego i na Scenie STU, a także w Narodowym Starym Teatrze. W Teatrze Wybrzeże zaczął od cichego, szlachetnego partnerowania Krzysztofowi Matuszewskiemu – Iwanowi ze ŚMIERCI IWANA ILJICZA Lwa Tołstoja w reżyserii Franciszka Szumińskiego – był w tym spektaklu jego podporą, służącym Gierasimem. Prawdziwy pojedynek czekał go jednak w NIEPOKOJU Iwana Wyrypajewa w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Otrzymał rolę polskiego dziennikarza, przeprowadzającego wywiad z wybitną pisarką, Ullą Richte. Skrywającą wiele tajemnic, prowadzącą własną grę kobietę zagrała Dorota Kolak, ale on nie dał się przyćmić wielkiej aktorce. Podjął rękawicę i poprowadził z nią dialog jak równy z równym. W ŻYCIU INTYMNYM JAROSŁAWA Magdy Kupryjanowicz i Michała Kurkowskiego w inscenizacji Kuby Kowalskiego znów spotkał się na scenie z Matuszewskim, tym razem obsadzonym w roli Iwaszkiewicza. Był na scenie łącznikiem między światem żywych i umarłych, przywoływał wspomnienie kochanka wielkiego pisarza. Imponował wewnętrznym skupieniem i ogromną wrażliwością, podobnie jak w FAUŚCIE Stępnia jako młode wcielenie bohatera Goethego. Robert Ciszewski to rzadka wrażliwość. To już wiemy po jego pierwszych rolach w Teatrze Wybrzeże.”
Jacek Wakar, album TWARZE WYBRZEŻA

Przez te dni obejrzeliśmy 𝟭𝟯 𝘀𝗽𝗲𝗸𝘁𝗮𝗸𝗹𝗶 przygotowanych przez 𝟲 𝘁𝗲𝗮𝘁𝗿𝗼́𝘄, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.