
W piątek, 26 lutego na Scenie Kameralnej w Sopocie odbyła się premiera LILLI WENEDY Juliusza Słowackiego w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Z radością informujemy, że spektakl spotkał się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej!
„Pełnowymiarowa inscenizacja, z działającą na zmysły scenografią, doskonałą muzyką oraz wyraziście nakreślonymi bohaterami. [...] LILLĘ WENEDĘ - pełną rozmaitych bodźców, brutalną, epatującą przemocą inscenizację z licznymi elementami nagości chłonie się wszystkimi zmysłami. To opowieść o wojnie, która nigdy się nie kończy, o spirali zła i braku perspektyw na lepsze jutro. Wiszący nad sopocką LILLĄ WENEDĄ fatalizm poraża i zachwyca w myśl hasła jaka piękna katastrofa.”
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Powstał spektakl dla wymagającej publiczności, otwartej na sceniczne innowacje i przekroczenia.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
„LILLA WENEDA w Teatrze Wybrzeże to pozycja obowiązkowa. Reżyser przedstawienia Grzegorz Wiśniewski buduje przed nami świat Słowackiego do bólu wiernie i dotkliwie. [...] Wielkie brawa dla całej ekipy aktorskiej spektaklu. Nie ma tu jednej fałszywej nuty – tekst Słowackiego, wspaniale interpretowany, brzmi naturalnie i jest żywym przykładem, że jeśli wiesz, o czym robisz spektakl, a aktorzy wiedzą, co grać, LILLA WENEDA zostaje odkryta na nowo.”
Ewa Konstancja Bułhak, portal e-teatr
„LILLA WENEDA Grzegorza Wiśniewskiego nie jest opowieścią o wojnie dwóch plemion, lecz obrazem wojny wszystkich ze wszystkimi. W spektaklu z Teatru Wybrzeże konflikt leży u podłoża każdej relacji. Oczyszczenie przynieść może tylko ofiara w imię miłości.”
Jarosław Zalesiński, Teatr
„Spektakl jest bardzo konsekwentny. Radykalność zadawanych przez zespół Teatru Wybrzeże pytań nie pozostawia widzów obojętnymi.”
Tadeusz Kornaś, portal e-teatr

Przez te dni obejrzeliśmy 13 spektakli przygotowanych przez 6 teatrów, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.