W minioną sobotę na Scenie Malarnia odbyła się premiera FAUSTA Goethego w reżyserii Radka Stępnia. Z radością informujemy, że spektakl spotkał się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej!
„FAUST jest koncertowym popisem gry aktorskiej Mirosława Baki, odtwórcy tytułowej roli. Stępień, który przed dwoma laty z wielkim sukcesem wyreżyserował w Gdańsku ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA Arthura Millera, również z Baką w głównej roli, ma widać z tym znakomitym aktorem porozumienie dusz, skoro po raz kolejny wspólnie budują rolę, która przejdzie do historii gdańskiej sceny. Bo Baka jest w FAUŚCIE hipnotyzujący.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
„Jest to spektakl zachwycający twórczą dojrzałością, ale nie tylko tym. Radek Stępień jest reżyserem, dla którego aktor jest najważniejszy. FAUST jest więc przede wszystkim pokazem aktorskich umiejętności. [...] FAUST to naprawdę hit - interesująca formalnie, świadomie nawiązująca do takich mistrzów, jak Krzysztof Garbaczewski czy Krystian Lupa, inscenizacja zgodna z duchem Goethego. Trzeba koniecznie zobaczyć.”
Agata Olszewska, portal gdansk.pl
„Reżyser ponownie główną rolę powierzył temu wybitnemu aktorowi i jest to absolutny strzał w dziesiątkę. Faust Mirosława Baki to kreacja dojrzała, przemyślana i dopracowana, zagrana oszczędnie, ale wyraziście.”
Magdalena Raczek, Trójmiasto.pl
„FAUST to spektakl imponujący i spójny, który ogląda się znakomicie.”
Wojciech Jerzy Kieler, portal Teatrologia.pl
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.