Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Spektakle
  • Repertuar
  • Bilety
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • Spektakle
  • Repertuar
  • Bilety
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt

NEWSLETTER


Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Ziaja
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontakt
O teatrzePolityka prywatnościProjektyTeatr OnlineSpektakle archiwalneWynajem
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

ONE Teatru Dada von Bzdülöw

ONE Teatru Dada von Bzdülöw

Serdecznie zapraszamy na premierę ONE, czyli 51 spektakl istniejącego od 1992 roku Teatru Dada von Bzdülöw. Przedstawienie zostanie zaprezentowane dzisiaj o godzinie 19.00 w Czarnej Sali. Poprzednia premiera DZISIAJ, WSZYSTKO podsumowywała niejako 25 lat artystycznych poszukiwań zespołu założonego przez Leszka Bzdyla i Katarzynę Chmielewską. Nowe otwarcie należy do młodych twórców Teatru Dada. Spektakl ONE realizują Katarzyna Ustowska i Piotr Stanek, znani gdańskiej widowni z kreacji w przedstawieniach Teatru Dada - ENCLAVE 4/7, INTRO i wspomnianym już DZISIAJ, WSZYSTKO - oraz Katarzyna Kania, studentka choreografii w Giessen (CuP) i Patryk Durski, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Spektakl ONE powstaje pod opieką artystyczną Katarzyny Chmielewskiej i Leszka Bzdyla.

O SPEKTAKLU

„Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków.”

SAILOR, Norman Leto

Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Patryk Durski i Piotr Stanek
Dramaturgia: Katarzyna Kania
Występują: Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski
Muzyka: Michał Drabczyk
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał, dźwięku i obiektów. Ciała i obiekty z kolei - rozpoczynają się w cielesnym „kolektywie”. Poszukiwania tancerzy koncentrują się wokół twórczej i destrukcyjnej kolektywności oraz jej dynamik, a powstająca forma pozwala na grę, odkrywanie możliwości i granic tego kolektywu. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją: budowaniem i dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez zabawę z formą- spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografią - ukryte są pytania o to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem.

Premiera: piątek, 28 września, godzina 19.00, Czarna Sala
Kolejne spektakle: sobota i niedziela, 29 i 30 września, Czarna Sala

Czas: 1 godzina (bez przerw)

Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska

Katarzyna Ustowska - absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008) oraz wydziału tańca współczesnego na University of Kent w Northern School of Contemporary Dance w Wielkiej Brytanii (2012). Magister w dziedzinie edukacji w tańcu współczesnym na Frankfurt University of Music and Performing Arts w Niemczech (2017). Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw i Teatrem Trans-Atlantyk. Współtworzy Fundację Polka dot w Gdańsku. Realizuje autorskie prace, tworzy projekty artystyczne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Prowadzi autorski program edukacji tanecznej w otoczeniu pedagogicznym Montessori. Jest stypendystką m.in. Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody Sopocka Muza dla Młodych Twórców.

Piotr Stanek - absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2011). Od 2013 roku współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw. W ostatnich latach występował w spektaklach m.in.: Jerzego Stuhra UBU KRÓL CZYLI POLACY, Rafała Urbackiego JARAM SIĘ, Jens Van Daele WORKING TITLE:EGO, Jacka Łumińskiego PRZEJŚCIA, Kuby Kowalskiego (Teatr Dramatyczny im. Stefana Żeromskiego w Kielcach) ZACHODNIE WYBRZEŻE, Remigiusza Brzyka (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) KARIERA ARTURA UI. Laureat nagrody publiczności w konkursie Eurowizja dla Młodych Tancerzy 2013, uczestnik dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa (Hiszpania). We współpracy z innymi artystami, stworzył autorskie projekty m.in.: SAMSARA, ZRABOWALI MI SKŁADAKA (Klub Żak Gdańsk, rezydencja/premiera 2014), PLAN EWAKUACJI/EMERGENCY PLAN (rezydencja Krakowskie Centrum Choreograficzne 2015).

Katarzyna Kania - w roku 2016 rozpoczęła Master Program na kierunku Choreography and Performance w Giessen (Institute for Applied Theatre Studies) pod kierownictwem Bojany Kunst. W 2014 roku ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST Kraków) i od tamtej pory współpracuje z wydziałem w charakterze asystentki. Gościnnie kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Od 2012 - współzałożycielka polsko-niemieckiego kolektywu little:interference. Tworzy autorskie spektakle oraz projekty artystyczne i edukacyjne we współpracy z polskimi i zagranicznymi artystami. Uczestniczyła i występowała na międzynarodowych festiwalach, m.in.: Dei Due Mondi w Spoleto, Flora Theatre Festival w Ołomuńcu, Baltic House Theatre Festival w St. Petersburgu, Deltebre Dansa w Hiszpanii. W 2017 została stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz niemieckiego stypendium artystycznego DAAD.

Patryk Durski - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie Akademii Sztuk Teatralnych) na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca. Współpracował z kompanią Burning Bridges Jensa van Daele. W ostatnich pracach eksploruje technologicznie zapośredniczoną zależność ruchu i dźwięku, w których technologia pełni rolę przedłużania i poszerzania możliwości percepcji cielesnej, współtworzy również grupę LineAct, w której oprócz konwencjonalnych środków wykonawczych oraz metody site specific używana jest technika tańca wertykalnego.

Michał Drabczyk - absolwent wydziału inżynierii dźwięku i produkcji muzycznej Uniwersytetu Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Ukończył studia ze specjalizacją w kompozycji filmowo-telewizyjnej oraz miksie. Swoje doświadczenie zawodowe zbierał w studiach nagraniowych w Birmingham, a w Polsce pracował jako realizator i producent w trójmiejskich studiach takich jak Humidor Records, Audioplanet oraz ze studiem animacji poklatkowej Trefl. Komponuje muzykę do filmów m.in dla studia Kadr, Łódzkiej i Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz innych form audiowizualnych. Jako Michael Warren działa na polskiej scenie elektronicznej, w roli producenta i twórcy audio-wizualnych live-aktów.

Teatr Dada von Bzdülöw - założony przez Leszka Bzdyla - reżysera i choreografa oraz Katarzynę Chmielewską - tancerkę i choreografkę; na scenie od 1992; niezależna grupa profesjonalnych tancerzy i aktorów inscenizujących spektakle we współpracy z krajowymi i zagranicznymi instytucjami kultury, takimi jak: Teatr Wybrzeże / Gdańsk; Klub Żak / Gdańsk; Dance Advance / Philadelphia, USA; Les Hivernales / Avignon, Francja; Stary Browar / Poznań; Teatr Nowy / Łódź; Fundacja Nuova / Poznań. Od 2008 roku reprezentowany przez Stowarzyszenie „Teatr Dada von Bzdülöw”, z siedzibą w Gdańsku i związany z Teatrem Wybrzeże / Gdańsk /, gdzie regularnie wystawia wszystkie premiery i spektakle repertuarowe. Dotychczas zespół stworzył już 50 spektakli, z powodzeniem prezentowanych zarówno w Polsce, jak i za granicą. W bieżącym repertuarze: DZISIAJ, WSZYSTKO, INTRO, WHY DON'T YOU LIKE SADNESS?, STRATEGIA, MIMOWOLNA REAKTYWACJA.

Opublikowano: 28.09.2018

Zobacz więcej

Po premierze spektaklu JEJ SŁOWO. JEGO SŁOWO.10.05.2025

Po premierze spektaklu JEJ SŁOWO. JEGO SŁOWO.

Premiera spektaklu „Jej słowo. Jego słowo” w reż. Adama Orzechowskiego na Scenie Malarnia za nami.

Grand Prix dla logo Teatru Wybrzeże oraz Silver Award w kategorii system7.05.2025

Grand Prix dla logo Teatru Wybrzeże oraz Silver Award w kategorii system

Projekt logo Wojciecha Janickiego (Brandhills) został nagrodzony Grand Prix UDA Annual Int’l Design Competition 2025, a identyfikacja wizualna jego autorstwa dla Teatru Wybrzeże otrzymała nagrodę Silver w kategorii system. Gratulujemy!

Dyrekcja i Zespół Teatru Wybrzeże wobec sytuacji Teatru w Kielcach6.05.2025

Dyrekcja i Zespół Teatru Wybrzeże wobec sytuacji Teatru w Kielcach

Dyrekcja i Zespół Teatru Wybrzeże wyrażają solidarność z Zespołem Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach i Jackiem Jabrzykiem, który wygrał konkurs na dyrektora tej sceny.