Projekt logo Wojciecha Janickiego (Brandhills) został nagrodzony Grand Prix UDA Annual Int’l Design Competition 2025, a identyfikacja wizualna jego autorstwa dla Teatru Wybrzeże otrzymała nagrodę Silver w kategorii system. Gratulujemy!
United Design Alliance to globalna organizacja zrzeszająca projektantów i projektantki graficzne. Jak piszą na stronie: znaki to coś więcej niż tylko wskazówki wizualne, reprezentują esencję ludzkiej myśli, by stała się wizualna. Projektant graficzny działa jako kompozytor wizualny, kształtując i udoskonalając te elementy, aby osiągnąć jasność, wydźwięk i piękno. W ich rękach kształt staje się językiem.
Wojciech Janicki o logo Teatru Wybrzeże:
Połączenie inicjałów T (Teatr) W (Wybrzeże) stanowi metaforyczną grę światła i cienia, jako domenę przestrzeni i narracji teatralnej. Symbol ukazuje również motyw schodów prowadzących na scenę falę oraz mewę jako elementy odnoszące się do lokalizacji Teatru Wybrzeże.
26 maja przyznano nagrody Splendor Gedanensis. To najstarsze i najważniejsze gdańskie wyróżnienie w dziedzinie kultury. Tradycją jest, że podczas gali wręczany jest także tytuł Mecenasa Kultury Gdańska. Trafił on do firmy Ziaja Polska za wsparcie bieżącej działalności Teatru Wybrzeże.
Koło Artystyczno-Naukowe “Next to Musical”, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku we współpracy z Teatrem Wybrzeże zapraszają na gościnne pokazy spektaklu „CIENIE scenariusz prosto z piwnicy”.
Tydzień temu zagraliśmy Iwonę, księżniczkę Burgunda na deskach Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, w ramach 65. Kaliskich Spotkań Teatralnych. A teraz… zapraszamy za kulisy!