Projekt logo Wojciecha Janickiego (Brandhills) został nagrodzony Grand Prix UDA Annual Int’l Design Competition 2025, a identyfikacja wizualna jego autorstwa dla Teatru Wybrzeże otrzymała nagrodę Silver w kategorii system. Gratulujemy!
United Design Alliance to globalna organizacja zrzeszająca projektantów i projektantki graficzne. Jak piszą na stronie: znaki to coś więcej niż tylko wskazówki wizualne, reprezentują esencję ludzkiej myśli, by stała się wizualna. Projektant graficzny działa jako kompozytor wizualny, kształtując i udoskonalając te elementy, aby osiągnąć jasność, wydźwięk i piękno. W ich rękach kształt staje się językiem.
Wojciech Janicki o logo Teatru Wybrzeże:
Połączenie inicjałów T (Teatr) W (Wybrzeże) stanowi metaforyczną grę światła i cienia, jako domenę przestrzeni i narracji teatralnej. Symbol ukazuje również motyw schodów prowadzących na scenę falę oraz mewę jako elementy odnoszące się do lokalizacji Teatru Wybrzeże.
Teatr Wybrzeże z szacunkiem i uznaniem odnosi się do pracy nauczycieli, którzy każdego dnia kształtują młode umysły. Z myślą o nich przygotowaliśmy eduKarnet – to nasz sposób, by podziękować za ich pasję, zaangażowanie i codzienną inspirację, jaką niosą innym.
Dyrektor naszego teatru i festiwalu WYBRZEŻE SZTUKI, Adam Orzechowski, zdradza, jakim jest widzem i kto go wzruszył na scenie. Dramaturżka i selekcjonerka festiwalu WYBRZEŻE SZTUKI, Anna Wakulik, tłumaczy, co pociąga ją w tworzeniu teatru. W rozmowie z Anną Umięcką opowiadają o nadchodzącej XII edycji festiwalu.
22 października o godz. 19:00 zaprezentujemy nasz spektakl na Dużej Scenie Teatru Polskiego w Poznaniu w ramach drugiej edycji festiwalu BLISCY NIEZNAJOMI QueerFest.