„Grzegorz Wiśniewski stworzył przejmujące i piękne obrazy. Kompozycja przestrzeni stanowi jeden z największych atutów teatralnego ZMIERZCHU BOGÓW. Na uznanie zasługuje również scenografia stworzona przez Barbarę Halicką, muzyka Wojciecha Blecharza oraz światła Wojciecha Prusia. Te trzy oszczędnie wykorzystane komponenty tworzą złowieszczą, intrygującą atmosferę, konieczną do niemal rentgenowskiego ukazania stanów wewnętrznych bohaterów.
Surowe, monumentalne i zakrzywione elementy przestrzeni dają wrażenie „labiryntowości". Na ich tle aktorzy-bohaterowie wydają się malutcy, przytłoczeni ciężarem tego, co się dzieje, bezsensownie próbujący przejąć władzę, bezwiednie błądzący między własnymi ambicjami, próżnością, a niezdolnością przewidzenia skutków swojego działania.
Także aktorzy „unieśli ciężar" klasy filmu Viscontiego. Dobre i przekonujące role stworzyli między innymi Krzysztof Matuszewski, który zagrał Konstantina von Essenbecka, Mariusz Bonaszewski w roli Friedricka Bruckmanna czy Cezary Rybiński grający Herberta Thalmanna. Na szczególną uwagę zasługują także interesujące role Aschenbacha (Mirosław Baka) oraz Sophie i Martina von Essnebecków (Dorota Kolak i Piotr Domalewski).
Bezpośrednie nawiązania do Szekspira stanowią klamrę spektaklu. Zakończenie historii o upadku wielkiego rodu z pierwszej połowy XX w. zostało dodatkowo wzmocnione „makbetowskim klimatem". I wbija widza w fotel."
Klaudia Koleśnik, Miastokultury.pl
Całość na stronie www.miastokultury.pl
Informujemy, że z przyczyn niezależnych od Teatru, premiera „Potopu” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego zostaje przeniesiona na 29 marca. Odległy termin premiery jest spowodowany licznymi wyjazdami Teatru Wybrzeże na festiwale w najbliższym czasie.
Zapraszamy do oglądania kolejnego odcinka Z Kroniki Teatru Wybrzeże, gdzie omawiamy „Hanemanna” w reżyserii Izabelli Cywińskiej, którego premiera odbyła się 27 stycznia 2002 roku.
7 lutego w Teatrze Wybrzeże odbędzie się prapremiera Potopu inspirowanego powieścią Henryka Sienkiewicza według scenariusza Michała Siegoczyńskiego. Z autorem i reżyserem sztuki rozmawia Monika Mioduszewska.