Serdecznie zapraszamy na dyskurs muzyczny (g)DZIE-CI FACECI w reżyserii Adama Orzechowskiego. Przedstawienie zostanie zaprezentowane dzisiaj, jutro i pojutrze o godzinie 20.00 na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże.
One już od wielu lat nie tylko śpiewają - ale całkiem serio pytają, wołają, krzyczą - Gdzie ci mężczyźni?! Im jeszcze ciągle się wydaje, że kobietę trzeba trzymać krótko, z ułańską fantazją chodzą na piwko naprzeciwko i bawią się, jak szwoleżerowie - pocieszenie znajdując nie tylko w używkach i ramionach innych kobiet, ale i stwierdzeniu, że z dziewczynami to nigdy nie wie się... A przecież miał być ślub, a potem wesele... Ale one już wcześniej deklarowały, że nie mają woli do zamęścia, żeby się o nie nie martwić, i że mają dość, że wymienią ich na lepsze modele. Szydziły, drwiły, wytykały, miały swoje małżeńskie filozofie. A oni odsłaniając swe wnętrza - oddawali im serca i ciała - a im ciągle było mało, i mało. I marzyły o księciu z bajki, dla którego będą jedną jedyną i niezauważalnie oddawały się w ręce zręcznych manipulatorek, które przewodziły im w budowie nowego, lepszego świata. Takiego bez paskudnych białych samców. I teraz w tym krajobrazie po bitwie, na zgliszczach tego patriarchalnego porządku stanęły z lamentem samotnych, niechcianych, niezapłodnionych... I muszą się zmierzyć ze stadem oddających się dziecięcym subwersywnym zabawom, sfeminizowanych osobników marzących, jak i one o byciu... prawdziwą kobietą! No i gdzie ci faceci? Taki paskudnie niepoprawny, szowinistyczny scenariusz się nam ułożył z kilkudziesięciu popularnych i mniej znanych polskich piosenek, stworzonych przez naszych najwybitniejszych tekściarzy i kompozytorów. Że można było ułożyć inny? Pewnie tak, ale tym razem postaramy się śpiewająco przyjrzeć postępującemu tzw. kryzysowi męskości, ideologiom i ideolożkom feministycznym i wszelkim aspektom wojny płci - pół żartem - pół serio, ale najczęściej z campowym przymrużeniem oka.
„To pogodny, dobrze wykonany, ciekawie zaśpiewany spektakl, trafiający w niszę, dotąd w Gdańsku niezagospodarowaną - brak spektakli o profilu muzycznym. Artyści Wybrzeża dobrze wypełnili tę lukę."
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„U progu lata Adam Orzechowski przygotował przedstawienie do oglądania i do posłuchania, pełne ciepła i miłości do ludzi, wiary w spełnienie, dowcipne, krzepiące i dodające otuchy. Mogą na nie przyjść widzowie w każdym wieku. Znane i zapomniane polskie piosenki, świeżo i perfekcyjnie wykonane przez naszych aktorów, z towarzyszeniem muzyki na żywo, wywołują jak najlepsze wrażenie. Wykonawcy i publiczność bawią się tak samo dobrze, co najlepiej świadczy o sukcesie."
Katarzyna Korczak, Dziennik Pomorza
(g)DZIE-CI FACECI
Reżyseria: Adam Orzechowski
Kierownictwo muzyczne i aranżacje: Tomasz Krezymon
Scenografia: Magdalena Gajewska
Ruch sceniczny: Katarzyna Kostrzewa
Projekcje wideo: Krzysztof Kiziewicz
Przygotowanie wokalne: Anna Domżalska
Wybór utworów: Cezary Niedziółka
Inspicjent: Jerzy Kosiła
W spektaklu występują: Dorota Androsz, Małgorzata Brajner, Ewa Jendrzejewska, Anna Kociarz, Małgorzata Oracz, Zbigniew Olszewski, Cezary Rybiński, Piotr Witkowski, zespół muzyczny w składzie: Tomasz Krezymon / Hubert Świątek (instrumenty klawiszowe), Konrad Kubicki, Łukasz Zitans / Tomasz Przyborowicz, Michał "Wierzba" Saidowski (gitary), Szymon Linette / Grzegorz Lewandowski (perkusja) oraz statyści: Anna Hodowaniec, Gabriela Janusz, Katarzyna Kozieł, Alicja Serowik, Anastazja Simińska, Dorota Stefańska, Michał Grabczuk, Ralph Kamiński, Paweł Pochyluk.
Czas: 2 godziny (jedna przerwa)
Premiera: 22 czerwca 2013 roku na Dużej Scenie
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.
Przyznano nagrody miesięcznika TEATR za sezon 2023/2024. Nominacje otrzymali Piotr Biedroń i Jan Klata.