Miejsce akcji:
Polska.
Czas akcji:
Czas jest rozpięty pomiędzy to, co było a to, co jest teraz.
Czas się miesza, bo nigdy nie chce być linearny.
Czas się miesza tym bardziej, im więcej wysiłków, by go oswoić.
Akcja:
Spowodowana jest obserwacją historyczno-socjologiczną.
Punk postawił irokeza - strategia clowna.
Człowiek na ulicy wrzeszczy - strategia psa.
Jasiu bawi się w sny i przebudzenia - strategia przetrwania.
Leszek Bzdyl o spektaklu: „Dawno, dawno temu, to znaczy 11 stycznia 2003 roku po raz pierwszy opowiedziałam tę historię. Powiedzmy, że STRATEGIA była wówczas spektaklem apolitycznym. Powiedzmy, że STRATEGIA była wyznaniem oportunisty. Powiedzmy, że wystawianie STRATEGII, do połowy 2005 roku, niosło z sobą urok dojrzałej niedojrzałości. Ta opowieść o Jasiu w błędnym kole doświadczeń, niespodziewanie/spodziewanie w 2005 roku straciła swoją lekkość. W PAŃSTWIE NA PE, czyli tam, gdzie zagubiony jest bohater STRATEGII, obudzono się ze snu pod tytułem: Właściwie, to wszystko jest w miarę dobrze, nieprawdaż? Wróciła Historia, a z nią retoryka bieli-czerni. Zaczęto budować barykadę i pozycjonować przeciwników. W 2005 roku postawiono jedno z najokrutniejszych pytań: Po której stronie barykady jesteś? Czy aby nie tam, gdzie niegdyś stało ZOMO? I to pytanie, które zawisło nade mną w PAŃSTWIE NA PE zmieniło, w moim odczuciu, wymowę spektaklu. STRATEGIA zrymowała się z Polityką. I chcąc być wolnym od TEGO WSZYSTKIEGO wycofałem, w owym 2005 roku, STRATEGIĘ z mojego repertuaru. Ale błędne koło, zaklęte koło Historii, znowu utknęło w glinie i nie mogąc się z tej gliny wydobyć żłobi w ziemi coraz głębszą dziurę. Ostatnio stale wracałem do opowieści zapisanej w STRATEGII. Zastanawiałem się, czy nie zaryzykować, czy nie wznowić tego spektaklu. Mój bohater byłby już pięćdziesięcioletnim mężczyzną, a jego przemieszczanie się z teraz, które jest snem, w przeszłość, która jest przebudzeniem, byłoby jeszcze dotkliwsze. Koniec końców, podejmuję ryzyko ponownego wejścia do tej samej rzeki. Muszę sprawdzi, czy STRATEGIA, ten one-men-show o próbie przetrwania w ciężkich czasach, spotka się z widownią, podobnie, jak bohater STRATEGII, zagubioną w PAŃSTWIE NA PE?”
Spektakl zalecany dla widzów od 15 roku życia.
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże
We współpracy z Klubem Żak w Gdańsku
Przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
- Premiera: - Scena Malarnia
- Czas trwania: 50 minut (bez przerwy)
- Scenariusz i reżyseria: Leszek Bzdyl
- Teksty piosenek: Lech Janerka
- Muzyka: Blurt
- Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Obsada
Aktualności
Po premierach STRATEGII i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS
W miniony piątek na Scenie Malarnia odbyły się premiery dwóch przedstawień Teatru Dada von Bzdülöw: STRATEGII (MIMOWOLNEJ REAKTYWACJI) w reżyserii Leszka Bzdyla oraz WHY DON'T YOU LIKE SADNESS w choreografii Katarzyny Chmielewskiej. Współproducentem spektakli jest Teatr Wybrzeże.Więcejo "Po premierach STRATEGII i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS"Premiera STRATEGII i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS
Dzisiaj o godzinie 20.00 na Scenie Malarnia odbędą się premiery dwóch przedstawień Teatru Dada von Bzdülöw: STRATEGII (MIMOWOLNEJ REAKTYWACJI) w reżyserii Leszka Bzdyla oraz WHY DON'T YOU LIKE SADNESS w choreografii Katarzyny Chmielewskiej. Współproducentem spektakli jest Teatr Wybrzeże.Więcejo "Premiera STRATEGII i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS"STRATEGIA i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS w Teatrze Wybrzeże
W Teatrze Wybrzeże trwają próby do dwóch przedstawień Teatru Dada von Bzdülöw: STRATEGIA (MIMOWOLNA REAKTYWACJA) w reżyserii Leszka Bzdyla oraz WHY DON'T YOU LIKE SADNESS w choreografii Katarzyny Chmielewskiej. Te dwa tytuły złoża się na jeden wieczór. Współproducentem przedstawień jest Teatr Wybrzeże. Planowana premiera: 22 lipca 2016 roku na Scenie Malarnia.Więcejo "STRATEGIA i WHY DON'T YOU LIKE SADNESS w Teatrze Wybrzeże"