Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Spektakle
  • Repertuar
  • Bilety
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • Spektakle
  • Repertuar
  • Bilety
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt

 
 
 

NEWSLETTER


Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Ziaja
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontakt
O teatrzePolityka prywatnościProjektyTeatr OnlineSpektakle archiwalneWynajem
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

Puste miejsca

Autor:Clàudia Cedó
Tytuł oryginalny:Una gossa en un descampat
Reżyseria:Lena Frankiewicz
Premiera:02.02.2024
Sezon:2023/2024
Czas trwania:1h 50 minut (bez przerwy)
Plakat do spektaklu Puste miejsca

Julia i Paul spodziewają się dziecka. Jednak od samego początku ciąża nie przebiega prawidłowo. W wyniku kolejnych komplikacji bohaterka zmuszona jest stanąć przed decyzją, która odciska trwały ślad na jej psychice. Julia, wciąż rozpamiętując przeszłość przestaje odczuwać teraźniejszość. Jest jednak ktoś, kto używając narzędzi z pogranicza teatru i terapii podejmie próbę uzdrowienia kobiety.

Współczesna katalońska sztuka opowiada o wychodzeniu z poczucia bezsensu, a także o zgodzie na stratę, która wypierana może spowodować utknięcie w przeszłości, a oswojona i zintegrowana pozwala na wyjście z pustych miejsc ku życiu we wszystkich jego barwach i przejawach.

Na pytanie, jak sobie poradzić ze stratą, próbuje odpowiedzieć Lena Frankiewicz, która po Nieczułości znów traktuje teatr, jako terytorium do przerabiania trudnych, niewygodnych tematów.

Specjalne podziękowania dla Zarządu Szpitali Pomorskich Sp. z o.o. za udostępnienie sal zabiegowych w Szpitalu Specjalistycznym im. F. Ceynowy w Wejherowie na potrzeby nagrań do spektaklu. 


 

Rozmowa z Leną Frankiewicz, reżyserką spektaklu.

 


KULISY SPEKTAKLU PUSTE MIEJSCA
 

Obsada

Dorota Androsz

Dorota Androsz

Julia 2
Piotr Biedroń

Piotr Biedroń

Paul oraz Cień
Katarzyna Dałek

Katarzyna Dałek

Julia
Sylwia Góra

Sylwia Góra

Gloria (aktorka), Doktor Prat (ginekolożka), Carme (psycholożka), Martina (przyjaciółka), Irene (siostra), Paula (pielęgniarka)
Krzysztof Matuszewski

Krzysztof Matuszewski

Ricard oraz Josep
Marzena Nieczuja Urbańska

Marzena Nieczuja Urbańska

Merche (matka), Mari (pielęgniarka z Andulazji), Babcia, Anestozjolożka, Ester (pielęgniarka na praktykach), Sprzedawczyni, Paula (pielęgniarka)
Przekład:Zuzanna Bućko
Scenografia, światło:Agata Skwarczyńska
Kostiumy:Alicja Kamaj
Muzyka:Miłosz Pękala
Choreografia:Anna Steller
Video:Mateusz Zieliński
Konsultacje wokalne:Marta Smuk
Konsultacje psychologiczne:Anna Scharmach
Głos dziecka z offu:Stefan Pękala
Inspicjentka – suflerka, asystentka reżyserki:Agnieszka Szczepaniak
Projekt plakatu:Natalia Kabanow
Zdjęcia ze spektaklu:Natalia Kabanow

Galeria

Blade, niebieskie światło. Kobieta w szpitalnej koszuli siedzi na fotelu ginekologicznym, wyprostowana. Mężczyzna stoi obok niej, obejmuje ją za szyję jedną ręką, drugą rękę trzyma na jej klatce piersiowej. Patrzą sobie w oczy.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Czerwone światło. Z przodu mężczyzna w samych slipkach, na ciele tatuaże, zakłada rękawice robocze. W ustach papieros. W tle leży kobieta w bieliźnie, ręce i nogi rozpostarte. Na podwyższeniu kobieta w krótkich włosach idzie, przy ustach mikrofon.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Starszy mężczyzna w pomarańczowej marynarce, niebieskim szalu i golfie, patrzy w dal. Za nim czai się kobieta w kitlu, ma ciemne, krótkie włosy.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Dwie kobiety. Starsza po lewej, zmartwiona mina, ma splecione dłonie i wzorzysty sweter. Po lewej młoda, łokcie ugięte, trzyma kij, patrzy w dół.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Młoda kobieta kuca, jakby w powietrzu, przy ścianie, jedna ręka nad głową, zgięta w łokciu. Ma piaskowe, połyskujące body i czerwone, brokatowe spodnie z szerokimi nogawkami. Ma długie włosy zaplecione w kilka warkoczy.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Para symuluje jazdę samochodem, skręcają w prawo. On ma wyciągnięte przed siebie ręce, wyginają się. Dookoła czerwony piasek i reflektory.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Młoda kobieta na fotelu ginekologicznym. Leży prosto, oczy zamknięte. Dwie kobiety w kitlach po obu stronach, patrzą do tyłu na ścianę gdzie widać obraz usg. Jedna z nich przykłada kobiecie mikrofon do brzucha.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Na środku kobieta w szpitalnej koszuli, leży na uniesionym fotelu. Patrzy w dół. Dookoła niej grupa ludzi - starszy mężczyzna w pomarańczowej marynarce i niebieskim golfie i trzy kobiety, każda z inną miną. Nachylają się nad nią.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Puste miejsca
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Zbliżenie na kobietę w porodzie. Leży na plecach, widzimy ją odwrotnie - widzimy jej odchyloną głowę i twarz w grymasie, usta otwarte. W tle rozłożone, ugięte nogi. Jest w szpitalnej koszuli, oświetlona na biało-niebiesko. Ktoś trzyma ją mocno za rękę.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Na fotelu ginekologicznym na plecach leżą dwie kobiety, jedna na drugiej. Obok kobieta w fartuchu szpitalnym trzyma obie za nadgarstek, za nią mężczyzna. Z lewej idzie do nich druga kobieta w szpitalnym stroju, ma krótkie włosy i niebieskie spodnie.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Dwie kobiety w objęciach, jedna z nich za plecami drugiej. Siedzą na fotelu, widzimy je od pasa w górę, lekko ukosem. Czerwone światło.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Puste miejsca
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow
Kobieta w punktowym świetle reflektora, stoi wyprostowana, jedna dłoń na sercu. Ma białą perukę z grzywką, szpitalny, rozpięty kitel, fuksjowe rajstopy i długie, złote rękawice. Za nią cień na czerwonym piasku.
Puste miejsca reż. Lena Frankiewicz, fot. Natalia Kabanow