vii edycja

VII EDYCJA

  • Miniatura projektu VII EDYCJA

    W ramach VII edycji Wybrzeża Sztuki zaprezentowaliśmy WYCINKĘ HOLZFÄLLEN w reżyserii Krystiana Lupy z Teatru Polskiego we Wrocławiu, spektakl STARA KOBIETA WYSIADUJE Marcina Libera z Narodowego Starego Teatru z Krakowa, DZIADY Radosława Rychcika z Nowego Teatru z Poznania, TRĘDOWATĄ.MELODRAMAT Wojciecha Farugi z Teatru Polskiego w Bydgoszczy, CZŁAPÓWKI-ZAKOPANE Andrzeja Dziuka z zakopiańskiego Teatru Witkacego oraz nasze dwie prapremiery - BRONIEWSKIEGO Adama Orzechowskiego oraz CIĄG duetu Marciniak i Buszewicz.

    „Wybrzeże Sztuki konsekwentnie umacnia się jako impreza eklektyczna, godząca nowoczesne interpretacje z rzadko w Trójmieście widywaną klasyką. Ogromnie zainteresowanie festiwalowymi propozycjami przekonuje, że ten kierunek jest słuszny."

    Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl

    „Za najciekawsze spektakle tegorocznego Wybrzeża Sztuki można uznać BRONIEWSKIEGO Teatru Wybrzeże i nowatorsko zinterpretowane DZIADY Teatru Nowego w Poznaniu."

    Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza

    „Najsłynniejszy polski melodramat, synonim kiczu, przeniósł na scenę reżyser Wojciech Faruga. Jego spektakl TRĘDOWATA. MELODRAMAT, przygotowany w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, musiał zaskoczyć tych, którzy mogli być zdegustowani samym pomysłem zapraszania takiej literatury w wysokie teatralne progi. Pod ręką Farugi powstał spektakl poruszający."

    Jarosław Zalesiński, Dziennik Bałtycki

    „Siódmą edycję Wybrzeża Sztuki otworzył BRONIEWSKI w reż. Adama Orzechowskiego. Wysoki poziom utrzymywał się aż do ostatniego dnia, kiedy to mieliśmy ogromną przyjemność obejrzeć WYCINKĘ Krystiana Lupy. Wysoki poziom festiwalu pozwala z optymizmem patrzeć na polską scenę teatralną. [...] Siódma edycja Wybrzeża Sztuki była zdecydowanie na wyższym poziomie niż zeszłoroczna. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że ta tendencja będzie kontynuowana."

    Katarzyna Gajewska, blog gajapisze.pl

    „Spektakl CZŁAPÓWKI-ZAKOPANE w reżyserii Andrzeja Dziuka uwodzi prostotą i niewymuszonym humorem."

    Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza

    „Anna Dymna pięknie oddaje tragizm odchodzących, opadłych z sił starszych ludzi, którzy nie są już w stanie zdobyć się na jakikolwiek gest. Jej sprzeciw pozostaje werbalny, ale rozpaczliwy, na wskroś przejmujący."

    Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl, recenzja spektaklu STARA KOBIETA WYSIADUJE

    „Uwięzieni w wyłożonej czerwonym dywanem, zadymionej, przeźroczystej klatce - klaustrofobicznej, mimo pokaźnych rozmiarów, stajemy się bohaterami delirycznego, lynchowskiego koszmaru."

    Michał Centkowski, Dwutygodnik, recenzja spektaklu CIĄG

    „Spektakl skrzy się od autorefleksyjnej krytyki artystów, widzianych jako ubarwiających życie elity cyrkowych akrobatów i dostarczyciele sloganów i pustych, pięknie opakowanych frazesów. Choć na temat artystów Lupa wypowiedział się lepiej parę lat temu w wybitnym FACTORY 2, to WYCINKA HOLZFÄLLEN bezwzględnie jest pozycją ważną w jego dorobku."

    Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl