Z żalem zawiadamiamy, że 10 kwietnia zmarł Andrzej Krajewski, twórca wielu plakatów Teatru Wybrzeże.
Andrzej Krajewski (ur. 1933) - malarz i grafik, twórca plakatów filmowych i teatralnych. Ukończył Liceum Plastyczne we Wrocławiu i studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1963), uzyskując dyplom w pracowni Henryka Tomaszewskiego. Po studiach zajmował się grafiką użytkową, projektował plakaty, głównie filmowe – m.in. BOCCACCIO '70, filmy z serii o Fantomasie i Markizie Angelice, ZDOBYCZ, SINDBAD, ZBRODNIA W KLUBIE TENISOWYM; uprawiał rysunek prasowy oraz grafikę wydawniczą - jego dziełem jest opracowanie graficzne licznych tomów serii beletrystycznej Klubu Interesującej Książki Państwowego Instytutu Wydawniczego. Tworzył w stylistyce pop-artu, a od lat 70. malował obrazy w stylu art déco. Od 1985 mieszkał i tworzył w USA. W 2005 powrócił do projektowania plakatów, również teatralnych. Jego prace wystawiane m.in. na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie, Biennale Ilustracji w Osace, wystawach indywidualnych i zbiorowych w Londynie, Helsinkach, Sztokholmie, Paryżu i Tokio, znajdują się w zbiorach licznych muzeów, galerii i kolekcjach prywatnych.
Dla Teatru Wybrzeże tworzył plakaty od 2006 roku do ŁUPU, G®UPY LAOKOONA, WILLKOMMEN W ZOPPOTACH, EVY PERON, STATKU SZALEŃCÓW, MURZYNA WARSZAWSKIEGO i SEANSU. Zaprojektowany w 2016 roku plakat do spektaklu CZYŻ NIE DOBIJA SIĘ KONI? okazał się ostatnim zaprojektowanym dla nas i ostatnim Jego plakatem w całej 65-letniej drodze twórczej.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.