W Międzynarodowy Dzień Teatru, 27 marca, otwieramy naszą nową ekspozycję plakatów. Do głównego foyer Teatru Wybrzeże zapraszamy na wystawę ZE SCENY NA EKRAN/Z EKRANU NA SCENĘ.
PERSONA to kolejna z naszych premier, po ZMIERZCHU BOGÓW i SZEFIE WSZYSTKICH SZEFÓW, dla której inspiracją był film, a w warstwie literackiej - filmowy scenariusz. Przedstawień, które do takich źródeł sięgają pojawiło się w ostatnich latach kilka. W teatrach polskich, europejskich i światowych. Czy traktowanie filmowego scenariusza, scenariusza oryginalnego - nie stanowiącego adaptacji istniejącego uprzednio utworu literackiego - to chwilowa moda, znak czasu czy też zakorzeniający się teatralny trend - czas pokaże. Warto jednak to zjawisko zauważyć i zarejestrować.
Wystawa towarzysząca premierze PERSONY, a właściwie obu premierom, bo i NASZYM NAJDROŻSZYM, zbiegającym się z Dniem Teatru, jest właśnie próbą takiej rejestracji - poprzez plakaty zaprezentujemy kilkanaście polskich teatralnych prezentacji filmowych scenariuszy. A przy okazji przypomnimy również o zjawisku odwrotnym - o teatralnych korzeniach licznych scenariuszy filmowych, czyli o filmowych adaptacjach dramatów Eurypidesa, Shakespeare'a, Czechowa, Williamsa, Fredry a nawet Bałuckiego i wielu, wielu innych. To wciąż jeszcze zjawisko znaczniejsze, ilościowo przynajmniej, towarzyszące kinu od samej jego kołyski, i wciąż nie stanowiące zamkniętego rozdziału.
Wystawa nasza stwarza też okazję do spotkania z wybitną twórczością plakatową naszych najwybitniejszych grafików - i tych którzy polską szkołę plakatu tworzyli - Henryka Tomaszewskiego, Jana Lenicy, Eryka Lipińskiego, Romana Cieślewicza, Waldemara Świerzego, Józefa Mroszczaka, Franciszka Starowieyskiego - i tych, którzy ją do dziś kontynuują - Wiktora Sadowskiego, Andrzeja Klimowskiego, Mirosława Adamczyka, Grzegorza Laszuka, Roberta Czerniawskiego.
W Międzynarodowy Dzień Teatru, 27 marca, ale i w kolejne dni zapraszamy do foyer Teatru Wybrzeże na wystawę ZE SCENY NA EKRAN/Z EKRANU NA SCENĘ. Wystawa czynna w godzinach 12.00 - 17.00. A z ważnymi biletami także przed każdym spektaklem.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.