W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu Brytanik Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.
Spektakl w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego będzie nie tylko wnikliwym studium mechanizmów władzy, ale także próbą refleksji nad dziedzictwem europejskiej kultury i polityki. Nieprzypadkowo premiera odbędzie się w roku 2025, w którym przypada 20-lecie akcesu Polsku do UE.
Dramat Racine’a, oparty na losach cesarskiego dworu Rzymu, ukazuje brutalne przejęcie tronu przez młodego Nerona, którego ambicja i manipulacje prowadzą do tragedii. W tle relacji rodzinnych i politycznych intryg rozgrywa się opowieść o moralnych kosztach władzy, zdradzie i ludzkiej naturze w obliczu pokusy absolutnej dominacji. Czeka nas fascynująca gra namiętności i interesów, gdzie miłość staje się bronią, a zaufanie – walutą.
W spektaklu wystąpią: Katarzyna Dałek, Dorota Kolak, Piotr Biedroń, Robert Ciszewski, Marek Tynda, Jarosław Tyrański.
Scenografię i kostiumy przygotuje Mirek Kaczmarek. Inspicjentką-suflerką jest Katarzyna Wołodźko.
Relację zdjęciową z próby przygotowała Joanna Gorycka.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
Drodzy widzowie, informujemy, że w związku z Jarmarkiem Bożonarodzeniowym Targ Węglowy został wyłączony z ruchu. Utrudnienia potrwają do 31 grudnia 2024 roku. Prosimy o zaplanowanie przyjazdu na spektakle prezentowane na gdańskich scenach z odpowiednim wyprzedzeniem.