Dzisiejszej prapremierze STATKU SZALEŃCÓW będzie towarzyszyło otwarcie wystawy A JA W ZESZŁYM ROKU BYŁAM W TEATRZE... OJ, JAK BYŁO WSPANIALE! JAK MI SIĘ TEN AKTOR SPODOBAŁ...
50 fotogramów niektórym przypomni, a innym przedstawi i tych najpopularniejszych, i tych może nieco zapomnianych aktorów, którzy w blisko siedemdziesięcioletniej historii naszego teatru stworzyli pamiętne kreacje w repertuarze, którego autorami byli nasi wschodni sąsiedzi - począwszy od WIŚNIOWEGO SADU Czechowa w reżyserii Iwo Galla - poprzez choćby BARBARZYŃCÓW Lidii Zamkow, ZBRODNIĘ I KARĘ Zygmunta Hübnera, kolejne cztery OŻENKI, trzech REWIZORÓW, dwa ZMIERZCHY, czterech KARAMAZOWYCH, TRZY SIOSTRY, dwie CZAJKI/MEWY, TLEN i BABĘ CHANEL, spektakle Hebanowskiego i Golińskiego, Majora i Babickiego aż po PŁATONOWA w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.