Miło nam poinformować, że ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA znalazła się w zestawieniu 6 najlepszych przedstawień kończącego się sezonu, a Teatr Wybrzeże został uznany za jeden z 3 najlepszych teatrów w Polsce wg magazynu Przekrój!
„Klasyk teatru depresyjnego, lepszy niż egzystencjalizm. Lepszy, to znaczy bardziej depresyjny. Szlachetnie wykonany wspaniałym aktorem, Mirosławem Baką, tym z KRÓTKIEGO FILMU O ZABIJANIU. Baka znów odgrywa zagwozdki moralne, ale bardziej podskórne, bardziej podprogowe. Patrzy i hipnotyzuje. Spektakl ma czas i ochotę rozprawiać przy nas o tak zwanych ważnych sprawach, o sprawach życia i śmierci. Trochę hagiografia: Willy Loman nie umiera, na pohybel tytułowi, nie jest męczennikiem, lecz na pewno świeckim świętym, i to nie jest oksymoron. Każdy teatr-instytucja ma coś za uszami, ale w sezonie 2018–2019 te mają najmniej, albo przynajmniej najwięcej w sensie estetycznym, co im równoważy dyscyplinę finansową: Teatr Wybrzeże, Teatr im. Żeromskiego, Teatr Narodowy. Pomimo fakapów (DZIKA KACZKA, JAK BYĆ KOCHANĄ w Wybrzeżu widziałem samo dobre, lecz gdyby posiedzieć, toby się znalazło), są dostarczycielami steady thrills, pewnego poziomu stymulacji teatralnej, której się nie trzeba wstydzić. Do Wybrzeża chcę pojechać na Krystynę Jandę, JAK WAM SIĘ PODOBA grają obok, w Szekspirowskim. À propos Janda: mam do obejrzenia ZAPISKI Z WYGNANIA, hit tego sezonu, co niedługo zrobię w Operze Krakowskiej. Pewnie skończy się recenzją.”
Maciej Stroiński
Całość na stronie www.przekroj.pl
Informujemy, że z przyczyn niezależnych od Teatru, premiera „Potopu” w reżyserii Michała Siegoczyńskiego zostaje przeniesiona na 29 marca. Odległy termin premiery jest spowodowany licznymi wyjazdami Teatru Wybrzeże na festiwale w najbliższym czasie.
Zapraszamy do oglądania kolejnego odcinka Z Kroniki Teatru Wybrzeże, gdzie omawiamy „Hanemanna” w reżyserii Izabelli Cywińskiej, którego premiera odbyła się 27 stycznia 2002 roku.
7 lutego w Teatrze Wybrzeże odbędzie się prapremiera Potopu inspirowanego powieścią Henryka Sienkiewicza według scenariusza Michała Siegoczyńskiego. Z autorem i reżyserem sztuki rozmawia Monika Mioduszewska.