Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Festiwal
  • Spektakle
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • O Teatrze
  • Festiwal
  • Repertuar
  • Aktualności
  • Zespół
  • O Teatrze
  • Kontakt

NEWSLETTER


ORGANIZATORZY
Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
MECENAS TEATRU
Logo - Ziaja
PATRONAT MEDIALNY
Logo - RMF CLASSIC
Logo - trojmiasto.pl
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontaktO teatrzePolityka prywatnościProjekty
Teatr OnlineSpektakle archiwalneWydarzenia archiwalneWynajemHistoriaKomunikacjaRegulaminFAQ
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

Teatr Wybrzeże w podsumowaniu teatralnym portalu Onet.pl i Trójmiasto.pl

Teatr Wybrzeże w podsumowaniu teatralnym portalu Onet.pl i Trójmiasto.pl

Trwa sezon podsumowań teatralnych mijającego roku. Portal Onet.pl umieścił FEDRĘ na liście 10 najlepszych spektakli 2019 roku, natomiast portal Trójmiasto.pl wyróżnił ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA i KARMANIOLĘ CZYLI OD SASA DO LASA.

ONET.PL – MIEJSCE 6.

„Klasyczny teatr (lub jak kto woli teatr środka) wcale nie musi być nudy, banalny i brzydki, co z sukcesem udowadnia od lat Grzegorz Wiśniewski, który z teatralnego rzemiosła potrafi zrobić wielką sztukę. Katarzyna Figura, jako nieszczęśliwie zakochana w swoim pasierbie Fedra, zagrała być może najlepszą rolę w karierze. Jest perfekcyjna - piękna, niepokojąca i bardzo nieszczęśliwa, jak przystało na tragiczną królową. FEDRA Jeana Racine'a w takim wydaniu tworzy idealnie wymierzony, wyćwiczony i wysmakowany spektakl.”

Dawid Dudko, Onet.pl

TRÓJMIASTO.PL

„Trwa dobra passa Teatru Wybrzeże, który właściwie co roku może się pochwalić bardzo udanymi, wartościowymi propozycjami. Spektakle te z miejsca stają się wizytówkami teatru i zapraszane są na prestiżowe festiwale. Kameralna ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA to obok świetnej KARMANIOLI, CZYLI OD SASA DO LASA najlepsza premiera sezonu w Trójmieście. Reżyser Radosław Stępień nieco ją odświeża, jednak właśnie wtedy, gdy zawierza aktorom, osiąga najlepszy efekt. Wielka w tym zasługa całego zespołu, z grającym pierwsze skrzypce Mirosławem Baką na czele, dla którego kreacja Willy'ego Lomana jest kolejną wielką rolą, misternie zbudowaną każdym gestem czy wyrazem twarzy. Jego bohater to człowiek przegrany, wypluty przez kapitalizm, wykorzystany przez pracodawcę, który łudzi się, że zła karta jeszcze się odwróci. Obecny w jego życiu brak i niespełnienie niczym choroba rozprzestrzeniają się na wszystkich członków jego rodziny, tak jak on bezradnych wobec świata, do którego nie pasują. To smutny i dojmujący obraz naszych czasów, zbudowany z wyczuciem przez młodego reżysera na bazie świetnego tekstu Tennessee Williamsa.”

Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl

Opublikowano: 30.12.2019

Galeria

Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy

Zobacz więcej

Dziękujemy za wspólne poszukiwania odwagi7.11.2025

Dziękujemy za wspólne poszukiwania odwagi

Przez te dni obejrzeliśmy 13 spektakli przygotowanych przez 6 teatrów, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Raj potop. Trylogia klimatyczna, cz. I - Czytanie performatywne7.11.2025

Raj potop. Trylogia klimatyczna, cz. I - Czytanie performatywne

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mó­wienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Teatr Wybrzeże na konferencji Nowoczesne technologie w sztuce7.11.2025

Teatr Wybrzeże na konferencji Nowoczesne technologie w sztuce

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.