Sukces FEDRY!

Sukces FEDRY!

Z przyjemnością informujemy, że premiera FEDRY Jeana Racine'a w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej!

„Do Katarzyny Figury przylgnęła łatka gwiazdy w polskim wydaniu. Ostatnie lata, gdy zdecydowanie postawiła na scenę, a w gdańskim Teatrze Wybrzeże znalazła wszelkie warunki, by walczyć z kolejnymi wyzwaniami, sprawiły, że już trzeba całkiem inaczej niż kiedyś patrzeć na Katarzynę Figurę. FEDRA z jej wspaniałą rolą jest tego ostatecznym potwierdzeniem. [...] Od lat oglądam teatr Grzegorza Wiśniewskiego i sądzę, że FEDRA to jego najbardziej ascetyczne przedstawienie. I dowód na to, że artysta nie stoi w miejscu, nie powiela sprawdzonych rozwiązań. Reżyser Grzegorz Wiśniewski – jeden z najwybitniejszych naszych inscenizatorów średniego pokolenia – zbudował z tragedii Jeana Racine’a teatr klasyczny, a jednak na wskroś nowoczesny. [...] Nie widziałem wszystkiego, ale TROJANKI Jana Klaty, ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA Radka Stępnia, a teraz FEDRA Wiśniewskiego sprawiają, że w tym sezonie, przynajmniej dla mnie, Wybrzeże nie ma sobie równych. Chyba już wiem, co powiem, gdy będą pytać o podsumowanie sezonu.”

Jacek Wakar, Kultura Liberalna

„Spektakle Grzegorza Wiśniewskiego to za każdym razem wnikliwe studia ciemnej strony natury ludzkiej, tych dziwnych, koślawych cieni, jakie ona tworzy. Wśród tych spektakli FEDRA zajmuje miejsce wysokie.”

Jarosław Zalesiński, Teatr

„FEDRA Racine’a w reżyserii Wiśniewskiego jest zgodna z tytułem, zgodna z zapowiedzią: jest inscenizacją FEDRY. Przez pierwsze pół godziny miałem podejrzenie, że ktoś się nabija. Kto dzisiaj tak robi teatr? Tak się już nie robi! Już się nie bierze klasycznego tekstu pisanego wierszem na wielkie tematy i się go nie mówi wierszem. [...] Waka-Waka pisze, że FEDRĄ (Wiśniewski), TROJANKAMI (Klata) i ŚMIERCIĄ KOMIWOJAŻERA (Stępień) Teatr Wybrzeże rośnie w potęgę, wychodzi na prowadzenie, staje się główną sceną sezonu 2018–2019. No… tak. Zgadzam się z przedmówcą. […] Dziękuję Wybrzeżu, twórcom i odtwórcom, bo dzięki takim spektaklom wiem, po co pykam te kilometry, po co chodzę do teatru, po co o nim piszę. Otóż z potrzeby piękna, a nie z potrzeby bycia pouczanym, nudzonym lub szantażowanym.”

Maciej Stroiński, Przekrój

„Figura w znakomitej formie. Kreacja w FEDRZE, najnowszej premierze Teatru Wybrzeże, to jej najlepsza rola na tej scenie. Ze spektaklu publiczność wychodzi ze ściśniętym gardłem.”

Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza

„FEDRA zawiera w sobie uniwersalną i zrozumiałą dla każdego, gorzką lekcję destrukcyjnego wpływu nieodwzajemnionych uczuć.”

Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl

„Powstał spektakl współczesny, przejrzysty, o wielkich namiętnościach i dążeniu do szczęścia z kreacją Katarzyny Figury.”

Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki

„Skupiając się na XVII-wiecznym tekście Jean’a Racine’a, z minimalistyczną scenografią, perfekcyjną grą świateł i kilkoma zaledwie rekwizytami artyści zbudowali pełną rzeczywistość - rozpadający się porządek, korodujący świat na skraju przepaści.”

Anna Umięcka, portal Gdansk.pl