Z przyjemnością informujemy, że nasza zaangażowana SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA została doceniona na V edycji Europejskich Spotkań Teatralnych BLISCY NIEZNAJOMI. Wiesław Kowalski, redaktor naczelny portalu Teatr dla Was uznał nasz spektakl za najlepszy spośród wszystkich festiwalowych przedstawień.
RANKING POFESTIWALOWY WIESŁAWA KOWALSKIEGO
Najlepszy spektakl: SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA
Najlepsza reżyseria: Zbigniew Brzoza (SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA); Iwan Wyrypajew (ILUZJE)
Najlepszy aktor w roli drugoplanowej: Robert Ninkiewicz (SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA)
Najlepsza aktorka w roli drugoplanowej: Dorota Androsz (SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA)
Najlepsza muzyka: Marcin Zabrocki (SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA)
RECENZJA WIESŁAWA KOWALSKIEGO Z PORTALU TEATR DLA WAS
„Niewątpliwie najciekawszym przedstawieniem tegorocznej edycji Bliskich Nieznajomych była przywieziona przez Teatr Wybrzeże z Gdańska SPRAWA OPERACYJNEGO ROZPOZNANIA. Dynamiczny, pełen energetycznych napięć spektakl w reżyserii Zbigniewa Brzozy, pomimo iż poruszał problematykę ruchu Wolność i Pokój z II połowy lat 80. , był przy całej swojej powadze szalenie autoironiczny, nie pozbawiony humoru, lekki i przede wszystkim błyskotliwy formalnie. Interesujące pomysły inscenizacyjne, w ciekawie zaaranżowanej przestrzeni Marcina Jarnuszkiewicza, doskonale realizowali aktorzy, szczególnie Dorota Androsz i rewelacyjny w każdym wcieleniu Robert Ninkiewicz; zarówno te, kiedy trzeba było pokazać odwagę i bezkompromisowość w głoszeniu swoich przekonań w walce o sprawiedliwość , jak i wtedy, gdy do tej walki używali takiego orędzia jak śmiech i nie bali się w swoich antysystemowych działaniach sięgać po elementy komiczno-satyryczne. W tym pozornie tylko dokumentalnym widowisku szczególnej jakości nabierała muzyka Marcina Zabrockiego, wykonywana na saksofonie przez Tomasza Gadeckiego."
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.