W sobotę, 5 grudnia FEDRA Racine'a w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego została zaprezentowana online na Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Przedstawienie spotkało się ze znakomitym przyjęciem krytyki teatralnej!
„Warszawskie Spotkania Teatralne zaczęły się od wysokiego C a właściwie od wysokiego F. Na inaugurację - znakomita inscenizacja FEDRY Racine’a z Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Czysta, klarowna, przyciągająca uwagę nawet podczas oglądania online. No i wielka kreacja Katarzyny Figury. [...] Figura w Wybrzeżu to nie tylko nowy rozdział w jej artystycznym życiu, ale też nowa jakość jej aktorstwa, o czym najdobitniej świadczy właśnie FEDRA. Spektakl absolutnie wybitny.”
Jan Bończa-Szabłowski, Rzeczpospolita
„To aż zadziwiające; bez ani jednego szpetnego słowa można przejmująco mówić, spierać się namiętnie, zwierzać, przekonywać. Grzegorz Wiśniewski trzymając na wodzy swoją wyobraźnię zbudował spektakl, który wchłania widza i nawet streaming tego nie zabija.”
Tomasz Miłkowski, Dziennik Trybuna
„Reżyser Grzegorz Wiśniewski tytułową rolę nieszczęśliwej królowej powierzył Katarzynie Figurze i to przede wszystkim stanowi o tym, że mamy do czynienia z teatralnym wydarzeniem. Figura jest w postaci Fedry szalenie przejmująca, prawdę sceniczną osiąga grając całą sobą, każdym nerwem swojego ciała.”
Iwa Poznerowicz, Teatr dla Wszystkich
Ponadto Wiesław Kowalski z portalu Teatr Dla Wszystkich w swoim podsumowaniu Naj… naj… naj… 40. Warszawskich Spotkań Teatralnych za najlepszego reżysera uznał Grzegorza Wiśniewskiego, za najlepszy spektakl FEDRĘ, za najlepszą scenografię projekt Mirka Kaczmarka do FEDRY, za najlepszy zespół aktorski obsadę FEDRY, najlepszą aktorką ogłosił Katarzyna Figurę, w kategorii najlepsza męska rola drugoplanowa wskazał na Krzysztofa Matuszewskiego, natomiast za najlepszą żeńską rolę drugoplanową uznał kreację Katarzyny Dałek. Wiesław Kowalski w swoim podsumowaniu wyróżnił także FEDRĘ w kategorii najlepsze kostiumy (Mirek Kaczmarek), i w kategorii największa nadzieja (Jakub Nosiadek).
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.
Przyznano nagrody miesięcznika TEATR za sezon 2023/2024. Nominacje otrzymali Piotr Biedroń i Jan Klata.