Miło nam poinformować, że Bartosz Frąckowiak został finalistą w kategorii „Teatr” w pierwszej edycji konkursu Talenty Trójki zorganizowanego przez Program III Polskiego Radia.
Do ogólnopolskiego konkursu zgłosił młodego reżysera Teatr Wybrzeże. To tutaj, na deskach Sceny Malarnia Frąckowiak wystawił z powodzeniem wiosną ubiegłego roku prapremierowy spektakl: KSIĄDZ H., CZYLI ANIOŁY W AMSTERDAMIE wg Mariana Pankowskiego (premiera: 13 maja 2009).
Laureatów konkursu poznamy w najbliższą środę, o godzinie 17.00, na Gali Talentów Trójki, która odbędzie się w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej.
„Nie godząc się na bylejakość, chcemy promować młodych artystów, którzy swoją pasją tworzenia dokonują rzeczy niezwykłych – mówi Magdalena Jethon o konkursie. - Nagroda będzie dla nich nobilitacją, a równocześnie zachętą do dalszej pracy. Talenty Trójki wskażą prawdziwe gwiazdy świata sztuki, filmu i teatru, pomogą zaistnieć młodym utalentowanym ludziom i wypromują najzdolniejszych debiutantów. Mam nadzieję, że ta nagroda doda im skrzydeł na początku ich kariery.”
Bartosz Frąckowiak (ur. 1982) - absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim i międzyuczelnianych studiów w Akademii ‘Artes Liberales'. Członek Zespołu Krytyki Politycznej. Dramaturg spektakli wyreżyserowanych przez Wiktora Rubina: TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM Tennesee Williamsa w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (2006), TERRODROM BRESLAU według powieści Tima Staffela w Teatrze Polskim we Wrocławiu (2006), LILLA WENEDA Juliusza Słowackiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (2007), PRZEBUDZENIE WIOSNY Franka Wedekinda w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (2007), DRUGIE ZABICIE PSA Marka Hłaski w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (2007). Od pewnego czasu w roli dramaturga pracuje z Agnieszką Olsten. Razem zrealizowali OTELLA W. Szekspira w Teatrze Narodowym w Warszawie (2008) i SAMSARA DISCO w Teatrze Polskim we Wrocławiu (2009). Reżyserował czytanie BIAŁEGO DMUCHAWCA M. Pakuły na Festiwalu Raport w Gdyni. Autor projektu „Performatyka Warszawska", realizowanego w Instytucie Teatralnym w Warszawie i REDakcji KP (styczeń-czerwiec 2008).
29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbędą się dwa pokazy Snu nocy letniej Williama Szekspira w reżyserii Miłki Dziasek, studentki V roku warszawskiej Akademii Teatralnej. Spektakl w formule work in progress jest częścią konkursu o Nowego Yoricka 28. Festiwalu Szekspirowskiego. Z Miłką Dziasek rozmawia Monika Mioduszewska.
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
21 lipca o godzinie 17:00 zapraszamy na spektakl z tłumaczeniem na Polski Język Migowy i napisami w języku polskim. Spektakl prezentujemy w ramach programu Kultura Dostępna.