
W minioną środę na Scenie Kameralnej odbyło się 10. spotkanie Dyskusyjnego Klubu Teatralnego poświęcone spektaklowi NA POCZĄTKU BYŁ DOM Doris Lessing. Uczestniczyli w nim reżyserka i zespół aktorski. Dyskusję pomiędzy artystami a publicznością moderował dramaturg Teatru Wybrzeże, Jakub Roszkowski.
Na wstępie Anna Augustynowicz wyjaśniła powody realizacji tekstu brytyjskiej noblistki. Reżyserka podkreśliła rolę specyficznego poczucia humoru przewijającego się w całej twórczości Lessing, która "potrafi zaśmiać się" z elementów własnej biografii wplecionych w fabułę. W dramacie NA POCZĄTKU BYŁ DOM autorka pokazuje, poniekąd na własnym przykładzie, że z czasem nawet najszczersze idee przeradzają się w martwe ideologie i tym samym stają się groteskowe i śmieszne.
Wiele na temat tekstu Lessing mieli do powiedzenia aktorzy. Zwrócono uwagę na uniwersalny motyw buntu, który jest bliski zarówno bohaterom sztuki jak i ludziom żyjącym współcześnie - nawet jeśli buntują się przeciw wszelkim rewolucjom i pragną świętego spokoju jak Tony, jedna z głównych postaci dramatu, lub dzieci solidarnościowych działaczy.
Publiczność jak zawsze dzieliła się z artystami swoimi opiniami o spektaklu. Pochwalono m.in. pełną pasji grę Doroty Kolak, która wcieliła się w postać Myry, będącej częściowo porte-parole autorki dramatu.
Dziękujemy Państwu za wczorajszą obecność i już teraz zapraszamy na 11. Dyskusyjny Klub Teatralny, poświęcony NIE-BOSKIEJ KOMEDII Zygmunta Krasińskiego, który odbędzie się w środę, 4 stycznia o godzinie 21.00 na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże.

Przez te dni obejrzeliśmy 13 spektakli przygotowanych przez 6 teatrów, od klasycznych dramatów po nowatorskie formy sceniczne.

Lektura, po której trudno oddychać spokojnie. Tekst potwór, tekst niemożliwy. Tekst do mówienia. Tekst do grania. Tekst do śpiewania. Tekst do tańczenia. Tak wiele możliwości, gdyby tylko ktoś miał dość odwagi…

Nasze koordynatorki dostępności wystąpiły online jako prelegentki w panelu poświęconym nowoczesnym technologiom wspierającym osoby z niepełnosprawnościami w odbiorze sztuki.