Wczoraj na Scenie Kameralnej odbyła się premiera INTELIGENTÓW, którą zaszczycił swoją obecnością autor sztuki Marek Modzelewski. Z przyjemnością informujemy, że przedstawienie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej. Zapraszamy Państwa do obejrzenia fotorelacji i przeczytania fragmentu recenzji.
„To ciekawe, mądre i świetnie zrealizowane na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże przedstawienie niesie mocne przesłanie, a jego artystyczny poziom, podobnie zresztą jak i samo dzieło Modzelewskiego, zasługuje na uznanie. Doskonała reżyseria (na wszystkich jej poziomach), świetna scenografia, kompozycja muzyczna, no i bardzo dobra gra aktorska składają się na sukces sopockiej inscenizacji INTELIGENTÓW Marka Modzelewskiego.”
Edward Jakiel, portal Teatrologia
„Rodzinne piekiełko, wiarygodnie zagrane przez aktorów, prowadzi do wielu niewesołych refleksji. [...] Skondensowany, zamknięty w 80 minutach, dramat rodzinny jasno i precyzyjnie punktuje braki wielu współczesnych rodzin, w których nie ma ani chęci porozumienia, ani potrzeby wsłuchania się w potrzeby i oczekiwania drugiej osoby.”
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Najnowszy spektakl Teatru Wybrzeże w Gdańsku, sprawnie wyreżyserowany przez Radosława B. Maciąga i z brawurowo zagranymi (zwłaszcza przez aktorki) postaciami, koncentruje się na kryzysie trapiącym podstawową komórkę społeczną.”
Wiktoria Formella, Nowa Siła Krytyczna
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.