
W miniony piątek i sobotę na Scenie Kameralnej w Sopocie odbyła się premiera BALKONU Jeana Geneta w reżyserii Jana Klaty. Z przyjemnością informujemy, że spektakl spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem krytyki teatralnej!
„Realizacja Klaty to wielowymiarowy spektakl, który czytać można na wielu poziomach. Składa się z serii precyzyjnie przemyślanych, dopracowanych w szczegółach scen, zabawnych i porządkujących choreograficznych wątków, z równorzędną rolą, w jakiej reżyser obsadził muzykę. To również cała lista znakomitych ról: Doroty Androsz (Irma), Magdaleny Boć (Elyane), Roberta Ninkiewicza (Generał), Piotra Biedronia (Roger), Magdaleny Gorzelańczyk (Chantal), Jana Napieralskiego (Artur), przezabawnych epizodów (świetnie się uzupełniający trzej rewolucjoniści: Marcin Miodek, Jakub Nosiadek i Piotr Witkowski).”
Anna Umięcka, portal Gdansk.pl
„Klata stworzył solidny, aluzyjny, polityczny do bólu spektakl w swoim stylu (choć w nieco innym tegoż stylu wariancie).”
Tomasz Domagała, portal domagalasiekultury.pl
„Klata tym razem nie zajmuje się publicystyką, woli raczej stworzyć pełen symboli traktat o udawaniu władzy i władzy udawania. A także o tym, jak bardzo rewolucja nie ma sensu, kiedy z jednej fikcji suwerenności ucieka w inną. [...] Świat, w którym zamyka Klata genetowską opowieść, imponuje rozmachem i intensywnością. [...] Siłą tego przedstawienia jest co najmniej kilka mistrzowsko poprowadzonych scen i porywająca gra całej obsady.”
Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza
„Jan Klata wyreżyserował BALKON Jeana Geneta w Teatrze Wybrzeże, groteskową opowieść o pożądaniu władzy, znaczeniu dystynkcji i sile maski, która pozwala odgrywać uprzywilejowaną rolę w społeczeństwie. Wybuch rewolucji nie przynosi w takim świecie żadnej zmiany, wymienia za to bohaterów na uzurpatorów i gloryfikuje martwych buntowników na fałszywych ołtarzach. Aluzje do polskich kontekstów są tu bardzo subtelne, choć widoczne. Wizualnie, metaforycznie i aktorsko to spektakl wspaniały.”
Marta Zdanowska, Dwutygodnik

Przeżyj z nami 𝐤𝐨𝐧𝐢𝐞𝐜 𝐬́𝐰𝐢𝐚𝐭𝐚, czyli niepowtarzalny sylwester z Teatrem Wybrzeże. Na scenie wizualna uczta niepozbawiona humoru i poruszających pytań o sens twórczości i zbawienia. 𝐌𝐞𝐦𝐥𝐢𝐧𝐠, 𝐜𝐳𝐲𝐥𝐢 𝐡𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐢𝐚 𝐤𝐨𝐧́𝐜𝐚 𝐬́𝐰𝐢𝐚𝐭𝐚.

Czy teatr może uprawiać ogród? A może napięcia między naturą a kulturą wcale nie da się łatwo rozwiązać? Te pytania ponownie stawiamy sobie, kontynuując projekt „Ogród Teatralny”, którego pierwszą odsłonę realizowaliśmy od lipca do grudnia 2024 roku.

Poszukujemy osoby na stanowisko konserwatora, odpowiedzialnej za bieżące utrzymanie techniczne obiektów oraz drobne prace naprawcze i gospodarcze w naszym teatrze. Jeśli jesteś osobą samodzielną, zaangażowaną i lubisz różnorodność w pracy – ta oferta jest dla Ciebie!