W miniony piątek i sobotę na Scenie Kameralnej w Sopocie odbyła się premiera BALKONU Jeana Geneta w reżyserii Jana Klaty. Z przyjemnością informujemy, że spektakl spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem krytyki teatralnej!
„Realizacja Klaty to wielowymiarowy spektakl, który czytać można na wielu poziomach. Składa się z serii precyzyjnie przemyślanych, dopracowanych w szczegółach scen, zabawnych i porządkujących choreograficznych wątków, z równorzędną rolą, w jakiej reżyser obsadził muzykę. To również cała lista znakomitych ról: Doroty Androsz (Irma), Magdaleny Boć (Elyane), Roberta Ninkiewicza (Generał), Piotra Biedronia (Roger), Magdaleny Gorzelańczyk (Chantal), Jana Napieralskiego (Artur), przezabawnych epizodów (świetnie się uzupełniający trzej rewolucjoniści: Marcin Miodek, Jakub Nosiadek i Piotr Witkowski).”
Anna Umięcka, portal Gdansk.pl
„Klata stworzył solidny, aluzyjny, polityczny do bólu spektakl w swoim stylu (choć w nieco innym tegoż stylu wariancie).”
Tomasz Domagała, portal domagalasiekultury.pl
„Klata tym razem nie zajmuje się publicystyką, woli raczej stworzyć pełen symboli traktat o udawaniu władzy i władzy udawania. A także o tym, jak bardzo rewolucja nie ma sensu, kiedy z jednej fikcji suwerenności ucieka w inną. [...] Świat, w którym zamyka Klata genetowską opowieść, imponuje rozmachem i intensywnością. [...] Siłą tego przedstawienia jest co najmniej kilka mistrzowsko poprowadzonych scen i porywająca gra całej obsady.”
Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza
„Jan Klata wyreżyserował BALKON Jeana Geneta w Teatrze Wybrzeże, groteskową opowieść o pożądaniu władzy, znaczeniu dystynkcji i sile maski, która pozwala odgrywać uprzywilejowaną rolę w społeczeństwie. Wybuch rewolucji nie przynosi w takim świecie żadnej zmiany, wymienia za to bohaterów na uzurpatorów i gloryfikuje martwych buntowników na fałszywych ołtarzach. Aluzje do polskich kontekstów są tu bardzo subtelne, choć widoczne. Wizualnie, metaforycznie i aktorsko to spektakl wspaniały.”
Marta Zdanowska, Dwutygodnik
29 i 30 lipca na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbędą się dwa pokazy Snu nocy letniej Williama Szekspira w reżyserii Miłki Dziasek, studentki V roku warszawskiej Akademii Teatralnej. Spektakl w formule work in progress jest częścią konkursu o Nowego Yoricka 28. Festiwalu Szekspirowskiego. Z Miłką Dziasek rozmawia Monika Mioduszewska.
Wszyscy w tej komedii śnią dziwne, straszne sny – mówi Miłka Dziasek, studentka V roku reżyserii w Akademii Teatralnej w Warszawie, która wygrała konkurs na koncepcję spektaklu w Teatrze Wybrzeże będący częścią Konkursu o nagrodę Nowego Yoricka w ramach 28. Festiwalu Szekspirowskiego.
21 lipca o godzinie 17:00 zapraszamy na spektakl z tłumaczeniem na Polski Język Migowy i napisami w języku polskim. Spektakl prezentujemy w ramach programu Kultura Dostępna.