W Teatrze Wybrzeże trwają próby do PEŁNI SZCZĘŚCIA Charlesa den Texa i Petera de Baana. Spektakl reżyseruje Adam Orzechowski, scenografię przygotowuje Magdalena Gajewska, muzykę komponuje Filip Kaniecki alias MNSL. Planowana prapremiera: 26 lutego 2016 roku na Scenie Kameralnej.
Ellen i Tom są szczęśliwym, bezdzietnym małżeństwem z dwudziestoletnim stażem. Bezdzietnym z wyboru. Ich życie naznaczają racjonalne wybory, błyskotliwe kariery i przekonanie o własnym szczęściu. Pewnego wieczoru składa im wizytę Mara, najlepsza przyjaciółka Ellen, podobnie jak oni, kobieta sukcesu. Ta wizyta, a w zasadzie pewna nie do końca moralna propozycja, z jaką przychodzi Mara wywróci uporządkowane życie całej trójki i skonfrontuje ich z emocjami, których dotąd skutecznie unikali.
PEŁNIA SZCZĘŚCIA to polska prapremiera głośnej holenderskiej sztuki Charlesa den Texa i Petera de Baana.
Charles den Tex i Peter de Baan
PEŁNIA SZCZĘŚCIA
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria: Adam Orzechowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Muzyka: Filip Kaniecki alias MNSL
Asystent reżysera: Małgorzata Brajner
Inspicjent, sufler: Joanna Januszewska
W spektaklu występują: Małgorzata Brajner (Ellen), Sylwia Góra-Weber (Mara) i Marek Tynda (Tom).
Planowana prapremiera: 26 lutego 2016 roku na Scenie Kameralnej
Charles den Tex (ur. 1952) - holenderski pisarz, tłumacz, pracownik branży reklamowej. Studiował fotografie i film w Londynie; pracował jako nauczyciel angielskiego w Paryżu, a od 1980 jako copy writer i specjalista komunikacji w Holandii. Dwudziestoletnie doświadczenie pracy w biznesie pozwala mu na tworzenie przekonującego tła dla swoich książek, w których często odwołuje się do bieżących wydarzeń, a także czerpie z międzynarodowej i wielokulturowej rzeczywistości współczesnej Holandii. Autor dziewięciu thrillerów, wielokrotnie nominowany i nagradzany za swoją twórczość. Zajmuje się także tłumaczeniem sztuk z angielskiego na holenderski i pisaniem scenariuszy filmowych.
Peter de Baan (ur. 1946) - holenderski reżyser pracujący zarówno dla kina i telewizji. Debiutował jako aktor. Dwukrotny laureat Złotego Cielca, corocznej nagrody holenderskiego przemysłu filmowego, w kategorii najlepszy dramat telewizyjny. Z powodzeniem reżyseruje musicale. Jest twórcą opartego na improwizacji programu telewizyjnego, w którym dwójka lub trójka zaproszonych aktorów musi zagrać scenę wokół zaproponowanego przez reżysera tematu.
Adam Orzechowski (ur. 1957) - reżyser. Absolwent Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie. W latach 2000-2005 dyrektor Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Od 2006 roku dyrektor Teatru Wybrzeże. Powołał do życia Festiwal Prapremier i Festiwal Wybrzeże Sztuki. W Teatrze Wybrzeże wyreżyserował m.in. FARSĘ Z WALWORTH Endy Walsha, INTYMNE LĘKI Alana Ayckbourna, TAJEMNICZĄ IRMĘ VEP Charlesa Ludlama, BABĘ CHANEL Nikołaja Kolady oraz szeroko komentowanego i wielokrotnie nagradzanego BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy. Laureat nagrody POMORSKI SZTORM w kategorii CZŁOWIEK ROKU (2015).
Magdalena Gajewska (ur. 1973) - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.
Filip Kaniecki alias MNSL (ur. 1983) - producent, perkusista i DJ. Jego muzyka wydawana była m.in. w Berlinie, Los Angeles i Warszawie. Grał na scenach we Francji, Estonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii. Autor muzyki do spektakli Marcina Libera: DYSKRETNY UROK BURŻUAZJI, BYĆ JAK STEVE JOBS, WESELE, WOJNA I POKÓJ, JAK UMIERAJĄ SŁONIE, MEDIA MEDEA, FAHRENHEIT 451. Ostatnio współpracuje z Justyną Wasilewską w ramach projektu ICANSWIM w TR Warszawa.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.