Zapraszamy Państwa na kolejny spektakl z audiodeskrypcją i tłumaczeniem na język migowy prezentowany w ramach programu KULTURA DOSTĘPNA. W środę, 4 grudnia o godzinie 19:00 na Scenie Kameralnej w Sopocie zaprezentujemy PEŁNIĘ SZCZĘŚCIA Charlesa den Texa i Petera de Baana w reżyserii Adama Orzechowskiego.
Pokaz będzie poprzedzony warsztatem teatralnym, na którym uczestnicy zgłębią tematy podejmowane przez twórców przedstawienia. Zajęcia odbędą się w poniedziałek, 2 grudnia o godzinie 19:00 w Czarnej Sali.
Dla osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu oraz ich opiekunów przewidziano specjalną pulę biletów.
Osoby zainteresowane powinny kontaktować się z koordynatorem projektu pod numerem telefonu 502 756 973 lub mailowo: zapisy@teatrwybrzeze.pl.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
O WARSZTACIE DO SPEKTAKLU
W trakcie zajęć zastanowimy się, co w dzisiejszych czasach można uznać za niemoralną propozycję. Co naruszenie granic etyki oznacza w kontekście relacji partnerskich, rodzicielskich, służbowych etc. Improwizacje dramowe staną się punktem wyjścia do dyskusji o świecie współczesnych wartości..
Warsztat dostępny także dla osób niewidomych, niedowidzących i niedosłyszących. Warsztat poprowadzi pedagog teatru Weronika Łucyk. Czas trwania wynosi około dwóch godzin. Na warsztat obowiązują wcześniejsze zapisy pod adresem: weronika.lucyk@teatrwybrzeze.pl
O SPEKTAKLU
Ellen i Tom są szczęśliwym, bezdzietnym małżeństwem z dwudziestoletnim stażem. Bezdzietnym z wyboru. Ich życie naznaczają racjonalne wybory, błyskotliwe kariery i przekonanie o własnym szczęściu. Pewnego wieczoru składa im wizytę Mara, najlepsza przyjaciółka Ellen, podobnie jak oni, kobieta sukcesu. Ta wizyta, a w zasadzie pewna nie do końca moralna propozycja, z jaką przychodzi Mara wywróci uporządkowane życie całej trójki i skonfrontuje ich z emocjami, których dotąd skutecznie unikali.
„Przedstawienie bardzo dobre pod względem reżyserii, gry aktorskiej, dopasowanej do całości scenografii i warstwy dźwiękowej."
Katarzyna Korczak, Czas Pomorza
PEŁNIA SZCZĘŚCIA
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria: Adam Orzechowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Muzyka: Filip Kaniecki alias MNSL
Projekt plakatu: Homework - Joanna Górska, Jerzy Skakun
W spektaklu występują: Małgorzata Brajner (Ellen), Sylwia Góra-Weber (Mara) i Marek Tynda (Tom).
Asystent reżysera: Małgorzata Brajner
Inspicjent, sufler: Jerzy Kosiła
Prapremiera: 26 lutego 2016 roku na Scenie Kameralnej
Czas trwania: 2 godziny (bez przerw)
O PROGRAMIE KULTURA DOSTĘPNA
Teatr Wybrzeże bierze udział w Programie KULTURA DOSTĘPNA. W ramach programu realizujemy projekt RAZEM W TEATRZE - cykl pokazów 5 spektakli repertuarowych z tłumaczeniem na język migowy oraz audiodeskrypcją dla osób niewidzących, niedowidzących, niesłyszących oraz niedosłyszących. Prezentacjom spektakli towarzyszą warsztaty. Projekt będzie realizowany do grudnia 2019 roku. Celem programu dotacyjnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego KULTURA DOSTĘPNA jest wspieranie zadań służących ułatwieniu dostępu do kultury, skierowanych do szerokiego grona odbiorców i sprzyjających integracji społecznej. W ramach programu można się ubiegać o dofinansowanie projektów skoncentrowanych na nieodpłatnym uczestnictwie osób o utrudnionym dostępie do kultury. Odbiorcami dofinansowanych zadań mają być przedstawiciele różnych grup m.in: dzieci i młodzież szkolna, osoby starsze i z niepełnosprawnością, a także tych środowisk, które m.in. z powodu barier kulturowych i prawnych pozostają poza obiegiem życia kulturalnego i społecznego lub mają do niego utrudniony dostęp.
O AUDIODESKRYPCJI
Audiodeskrypcja to technika, która dzięki dodatkowym opisom słownym udostępnia odbiór wizualnej twórczości artystycznej oraz pozwala osobom niewidomym poznawać widzialny dorobek kulturalny z zakresu sztuki plastycznej, teatralnej, scenicznej i filmowej. Podczas audiodeskrypcji opisywane są ważne, znaczące informacje wizualne takie jak: język ciała, wyraz twarzy, przebieg akcji, sceneria, kostiumy. Zwięzłe, obiektywne opisy scen pozwalają osobie niewidomej podążać za rozwijającym się wątkiem historii oraz usłyszeć i zrozumieć co dzieje się na scenie.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.