„Najbardziej stresującym przedstawieniem dla widzów była ORGIA. To, że Wiktor Rubin, reżyser spektaklu lubi zabawę z widzem, bydgoszczanie wiedzą od PRZEBUDZENIA WIOSNY. Tym razem podczas półtorej godziny publiczność miała kontakt z Dorotą Androsz lub Markiem Tyndą. Aktorka siadała panom na kolanach, całowała dłonie, grzebała w damskich torebkach. Wspólnie stworzyli z nas piramidę ustawiając w namiętnych pozycjach."
Dominika Kiss-Orska, Gazeta Pomorska
„Granicy między sceną a widownią nie ma. Na jednej przestrzeni na porozrzucanych, nieregularnych kubikach siedzą widzowie, a wokół nich porusza się para aktorów. Z czasem widzowie zostają wciągani do budowania świata scenicznego. Nawet komponowani w grupy potencjalnych uczestników orgii. Otrzymują status pełnoprawnych uczestników artystycznych wydarzeń. W założeniu to performance. Bydgoska festiwalowa publiczność z szansy aktywnego uczestnictwa w orgii korzysta w znikomym zakresie. Na ogół zachowuje się bardzo powściągliwie, niewiele wykazując inwencji. Przyjmuje postawę podporządkowania się władzy. Nikt z widzów nie zaistniał tu jakoś znacząco. Z wyjątkiem młodej dziewczyny, której Marek Tynda wręczył kilka kartek z tekstem i całkiem dobrze zagrała z nim jedną scenę. Tyle, że też pod dyktando autora. I o to twórcom chodziło - aby zachować dominację nad bezwolną grupą."
Anita Nowak, Teatr Dla Was
„ORGIA to opresyjny spektakl. Dla widza bardzo stresujący - trudno tu skupić się na tekście, bo ataków na publiczność jest z każdą minutą coraz więcej - wyciągają cię do tańca, pytają o miłosne fascynacje, a ty naiwnie się poddajesz, kiwasz głową, gdy pytają, bo wierzysz, że tą grą stajesz się współtwórcą tej sztuki. Tymczasem reszta publiczności, z reżyserem tego widowiska na czele, śmieje się z ciebie. Dajesz prowadzić swoją rękę po nagim udzie, pozwalasz złapać się obcej osobie za pierś, pokazujesz pośladek i chowasz się pokornie w szafie na część spektaklu. I trwasz w tym: siedzisz grzecznie z łapą rozochoconego mężczyzny na biuście, dajesz się nagrać kamerą w dwuznacznej pozycji, rozbierasz aktorkę i pozwalasz wyzywać aktorowi."
Michalina Łubecka, Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
To był sezon pełen zmian, który rozpoczęliśmy otwarciem Dużej Sceny po modernizacji. Budynek Dużej Sceny Teatru Wybrzeże stał się nowoczesnym obiektem, dostosowanym do potrzeb widzów i pozwalającym realizować przedsięwzięcia artystyczne na najwyższym poziomie. Dziękujemy, że tak tłumnie odwiedzaliście nasze nowe wnętrza.
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.