Z radością informujemy, że nasz znakomity aktor Grzegorz Gzyl został nominowany do nagrody Splendor Gedanensis za rolę Urgentino w SCENACH Z EGZEKUCJI. Kapituła nagrody nominowała ponadto do tytułu Mecenasa Kultury Gdańska firmę Ziaja m.in. za wsparcie finansowe Teatru Wybrzeże. Uroczysta, 50. gala wręczenia nagród odbędzie się 20 maja w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.
O NAGRODZIE
Gdańsk od pół wieku honoruje wybitnych artystów i twórców. Nagroda przyznawana jest co roku, osobom fizycznym lub nieformalnej grupie twórczej, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej i upowszechniania kultury oraz zasługi w promocji twórców i kultury Gdańska wśród jego mieszkańców, w kraju i za granicą. Nagrodę do tej pory otrzymali m.in. Henryk Bista, Dorota Kolak, Mirosław Baka i Marian Kołodziej.
UZASADNIENIE NOMINACJI
Grzegorz Gzyl
„Nominacja za znakomitą kreację aktorską postaci Urgentino, doży Wenecji, w spektaklu SCENY Z EGZEKUCJI w reżyserii Adama Orzechowskiego. SCENY Z EGZEKUCJI to sztuka nas brytyjskiego dramatopisarza Howarda Barkera, który konfrontuje burzliwe relacje między sztuką i polityką, między osobistymi ambicjami a odpowiedzialnością moralną, między wizją mecenasa i autonomią artysty i pomimo historycznych realiów brzmi niezwykle współcześnie. Rola Urgentino, doży Wenecji w interpretacji Grzegorza Gzyla spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej. Aktor obchodził w minionym roku jubileusz 35-lecia pracy zawodowej.”
Firma Ziaja
„Nominacja za wsparcie gdańskich instytucji kultury, m.in Teatru Wybrzeże.”
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.