W najbliższy piątek, 23 lipca o godzinie 19.00 na Scenie Kameralnej odbędzie się polska prapremiera NIEPOKOJU Iwana Wyrypajewa w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego z Dorotą Kolak w roli głównej.
Przewrotna historia pewnego wywiadu… Wybitna pisarka amerykańska, ukrywająca swoje polskie korzenie zasiada do rozmowy z młodym polskim dziennikarzem, zadającym jej dociekliwe pytania. Ale Ulla Richte ma inny plan na to spotkanie... NIEPOKÓJ Iwana Wyrypajewa to nie tylko dyskusja o istocie poprawności politycznej, lecz przede wszystkim o problemach moralnych i etycznych artystów, którzy często sięgają po kłamstwa i manipulację na drodze do twórczego sukcesu.
Iwan Wyrypajew
NIEPOKÓJ
Przekład: Michał Rogalski
Reżyseria: Grzegorz Wiśniewski
Scenografia: Mirek Kaczmarek
Muzyka: Filip Kaniecki
Projekt plakatu: Lex Drewiński
W spektaklu występują: Dorota Kolak - Ulla Richte, wybitna amerykańska pisarka, Robert Ciszewski - Krzysztof Zieliński, polski dziennikarz, Michał Jaros - Steve Racoon, agent literacki Ulli Richte, Katarzyna Dałek - Natalie Blumenstein, córka i prawniczka Ulli Richte, Jan Napieralski - Michael, fotograf.
Asystent reżysera: Katarzyna Dałek
Inspicjent – sufler: Agnieszka Szczepaniak
Polska prapremiera: 23 lipca na Scenie Kameralnej
Kolejne spektakle: 24, 25 i 27 lipca oraz 14 i 15 sierpnia na Scenie Kameralnej
Czas: 1 godzina i 15 minut
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.