W miniony piątek na Dużej Scenie odbyła się premiera MAPY I TERYTORIUM Michela Houellebecqa w reżyserii Eweliny Marciniak. Miło nam poinformować, że przedstawienie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem publiczności i części krytyki teatralnej.
„Jak przenieść na scenę pełną smutku i rozczarowania powieść o samotności i nudzie, by tej nudy uniknąć? Jak ożywić na scenie bohaterów nieustannie przywdziewających maski, nie popadając w kabotynizm? Ewelinie Marciniak, z najważniejszą powieścią Michela Houellebecqa, ta sztuka się udaje. Przede wszystkim dlatego, że w gdańskiej MAPIE I TERYTORIUM bardziej niż wierność adaptacji liczą się wrażenia, nastrój, radosny impet negacji. Przyjemność zanurzenia się w fikcji – oto nadrzędny cel spektaklu.”
Michał Centkowski, Newsweek
„Przedstawienie zagadkowe, intrygujące i bardzo dobre.”
Jacek Wakar, magazyn Uroda Życia
„Reżyserka, posiłkując się znakomitą adaptacją Jana Czaplińskiego, przedstawiła przed gdańską publicznością spektakl kompletny, który z literackiego pierwowzoru MAPY wydobywa samo sedno, co sprawia, że ma on szansę powtórzyć sukces oryginału.”
Katarzyna Malec, Teatralia
„Całość wielce mnie oczarowała, doznałam rodzaju oszołomienia, wytrącenia ze świata, z którego przybyłam. I nie chodzi tu o bogactwo scenografii, która tym razem jest stosunkowo oszczędna, ale o sposób gry aktorskiej, prowadzenia przedstawienia przez reżysera. Teatr sączy się z każdej strony, chwilami nie wiadomo, gdzie jest publiczność, a gdzie widownia, kto i kiedy gra, kto i kiedy ogląda. Przedstawienie gorąco polecam!”
Katarzyna Korczak, Czas Pomorza
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.