„Na scenie pojawia się Kobieta (Dorota Androsz), chwilami mówi jak dziecko, jest ubrana w pampersa, by za chwilę zamienić go na bieliznę, następnie sukienki i buty na obcasach. Bez wątpienia jest ofiarą. Jest katowana przez brutalnego, ordynarnego i pozwalającego sobie na wszystko Mężczyznę (Marek Tynda), który znęca się nad nią zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
[...]
Aktorzy nieustannie naruszają intymność publiczności. Dotykają, prowokują, podrywają. Zmuszają do niechcianych zbliżeń, głośno komentują ubiór oraz zawartość torebek, kamerują reakcje ludzi. Mamy wrażenie, że bierzemy udział w psychologiczno-socjologicznym eksperymencie, w happeningu, podczas którego oglądający doświadczają zniewolenia sytuacyjnego, językowego i cielesnego. Tylko dlaczego nikt nie protestuje? Nikt nie wychodzi, nie oburza się i nie stawia oporu?! Nie dorośliśmy do wolności?"
Edyta Drozdowska, portal Moje Miasto Kraków
całość na stronie www.mmkrakow.pl
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.
Przyznano nagrody miesięcznika TEATR za sezon 2023/2024. Nominacje otrzymali Piotr Biedroń i Jan Klata.