„Adam Nalepa dokonał we współczesnym teatrze rzeczy niebanalnej. Postarał się, choćby dla prowokacji, bronić skompromitowanych przez rewolucjonistów i modernistów konserwatywnych haseł Zygmunta Krasińskiego i hrabiego Henryka.
Zapytał, co znaczą. Nie zabrakło też analizy starych polskich przywar, do których młode pokolenia dodało nowe - wahanie i bojaźń. W odbiorze dało o sobie znać zagadkowe pomieszanie symboli, starych i nowych, na przykład Polski Walczącej i Che Guevary."
Jacek Cieślak, Rzeczpospolita
Całość na stronie www.rp.pl
Choć w ubiegłym miesiącu zrobiliśmy krótką przerwę repertuarową, Teatr Wybrzeże nadal tętnił życiem. Zobaczcie, co się u nas działo.
Spektakl „Piękna Zośka” w reż. Marcina Wierzchowskiego został kilkukrotnie wyróżniony w finale 30. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej!
Premierze Szklanej menażerii towarzyszy wystawa plakatów zaprojektowanych przez studentów Pracowni Projektowania dla Kultury Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Na wystawie zaprezentujemy 14 prac konkursowych, spośród których Teatr Wybrzeże wyłonił zwycięski plakat Julii Szydłowskiej.