W 2015 roku w Gdańsku odkopano popiersie Adolfa Hitlera z czasów II wojny światowej. Znaleziono je przypadkowo, podczas prac na terenie ogrodów Muzeum Narodowego. Marmurowe, ponad półmetrowe popiersie wykonane zostało przez znanego austriackiego rzeźbiarza, Josefa Thoraka w 1942 roku. Zakup popiersia został sfinansowany ze środków trzech różnych kasyn, w tym sopockiego, które tym samym wspierało finansowo działania propagandowe. Za pracę Thorak otrzymał 10 tysięcy marek.
Rzeźba okazała się odpowiedzią na poszukiwania inspiracji do niebanalnego przedstawienia sklepu z antykami będącego miejscem akcji jednej ze scen spektaklu Wszystko szwindel. Jak mówi nasza scenografka, Magdalena Gajewska, wielka głowa Hitlera wykorzystana w scenografii w przewrotny sposób przedstawia żydowską obsesję jej właściciela i ówczesnego społeczeństwa niemieckiego. Świetnie wpasowuje się przy tym w klimat przełomu lat 20. i 30., kiedy rozgrywa się nasz Szwindel.
Zobaczcie to na własne oczy - premiera Wszystko szwindel w reżyserii Pawła Aignera już w sobotę, 17 sierpnia o godzinie 21:00 na Scenie Letniej w Pruszczu Gdańskim. Na pokazy na Dużej Scenie w Gdańsku zapraszamy od 28 września.
Owacja dla spektaklu tak długa, że kurtynę podnoszono aż szesnaście razy? Spektakl w reżyserii Tadeusza Minca, z zachwycającą scenografią Mariana Kołodzieja inspirowaną „Sądem Ostatecznym” Memlinga, był wielkim wydarzeniem na skalę ogólnopolską. O Tragedii o bogaczu i Łazarzu, której premiera odbyła sie 7 września 1968 roku możecie posłuchać w najnowszym odcinku Z KRONIKI TEATRU WYBRZEŻE.
Plakat stworzony przez Patrycję Longawę do spektaklu „Iwona, księżniczka Burgunda” został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu Bienal Internacional del Cartel en México - Międzynarodowego Biennale Plakatu w Meksyku.
Przyznano nagrody miesięcznika TEATR za sezon 2023/2024. Nominacje otrzymali Piotr Biedroń i Jan Klata.