W dniach 15-21 maja 2017 roku odbędzie się ósma edycja Festiwalu BETWEEN.POMIĘDZY. Tematem przewodnim Festiwalu jest hasło: Short forms. Fragmenty. To, co szczątkowe, przygodne, skondensowane, staje się istotne nie tylko przy okazji badań akademickich nad literaturą i teatrem, lecz również podczas spotkań z młodzieżą w ramach programów edukacyjnych. Pomysł, by prowadzone na Uniwersytecie Gdańskim badania wprowadzać w sposób praktyczny w przestrzeń publiczną, przyświeca wszystkim działaniom prowadzonym w ramach BETWEEN.POMIĘDZY.
W programie ósmej edycji znalazły się spektakle teatralne (DZIADY Teatru Wierszalin, KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? Teatru Wybrzeże, ALICJA POD ZIEMIĄ Teatru BOTO, BURMISTRZ Teatru Gdynia Główna), spotkania autorskie z pisarzami (Antoni Libera, Jerzy Jarniewicz, Ann Marie Einhaus), warsztaty teatralne (SE Gontarski, Tomasz Kaczorowski), filmy, happening, słuchowisko radiowe, sesje naukowe, programy edukacyjne, koncerty (Przemek Dyakowski, Julian Wolfreys, Kuba Wójcik’s Threak) oraz wystawy obrazów (Katarzyna Swinarska) i fotografii (Karolina Trapp).
Ósmy Festiwal BETWEEN.POMIĘDZY jest organizowany przez Fundację BETWEEN.POMIĘDZY we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim, Teatrem Wybrzeże i Teatrem BOTO.
Szczegółowy program Festiwalu znajdą Państwo na stronie www.between.org.pl
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.