Z przyjemnością informujemy, że FEDRA i ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA wezmą udział w konkursie 60. Kaliskich Spotkań Teatralnych! Spektakle zostaną zaprezentowane na Dużej Scenie Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu - FEDRA we wtorek, 22 września o godzinie 19.00, natomiast ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA w środę, 23 września o godzinie 19.30.
O FESTIWALU
Kaliskie Spotkania Teatralne to najstarszy festiwal teatralny w Polsce, jedyny, który w centrum uwagi stawia aktorów, ich kreacje sceniczne, technikę pracy i styl wypowiedzi artystycznej. Festiwal ma charakter konkursowy – powołane przez organizatorów jury wyłoni spośród zaproszonych aktorów laureatów wyróżnień, nagród specjalnych oraz nagrody głównej – Grand Prix 60. Kaliskich Spotkań Teatralnych.
O FEDRZE
Arcydzieło francuskiej klasyki w wyrafinowanej, współcześnie zamierzonej inscenizacji. Oparta na mitologicznych wątkach historia opętańczej namiętności żony Tezeusza, królowej Fedry do pasierba. Dumna królowa, owładnięta niepohamowaną żądzą nie może pogodzić się z jego obojętnością. Wskutek splotu nieprzewidzianych okoliczności i nikczemnych kłamstw niewinnego młodzieńca spotyka niezasłużona kara. A to dopiero początek lawiny...
„Figura w znakomitej formie. Kreacja w FEDRZE, najnowszej premierze Teatru Wybrzeże, to jej najlepsza rola na tej scenie. Ze spektaklu publiczność wychodzi ze ściśniętym gardłem.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
Jean Racine
FEDRA
Przekład: Antoni Libera
Reżyseria: Grzegorz Wiśniewski
Scenografia i kostiumy: Mirek Kaczmarek
Muzyka: Agnieszka Stulgińska
Projekt plakatu: Jerzy Czerniawski
W spektaklu występują: Marek Tynda - Tezeusz, Katarzyna Figura - Fedra, Jakub Nosiadek - Hipolit, Katarzyna Dałek - Arycja, Michał Jaros - Teramenes, Krzysztof Matuszewski - Enon, Agata Woźnicka - Ismena, Piotr Witkowski - Panope.
Asystent reżysera: Katarzyna Dałek
Inspicjent: Katarzyna Wołodźko
Sufler: Weronika Mathes
Premiera: 6 kwietnia 2019 roku na Scenie Kameralnej
Czas: 2 godziny 15 minut (jedna przerwa)
O ŚMIERCI KOMIWOJAŻERA
Choć od momentu powstania ŚMIERCI KOMIWOJAŻERA minęło ponad 70 lat, ten najsłynniejszy z dramatów Arthura Millera i kamień milowy amerykańskiej dramaturgii do dziś stanowi niezwykle trafną krytykę kapitalizmu i bezlitosne studium zjawiska mitomanii. Lomanowie żyją w pułapce mitu - mitu stworzonego przez głowę rodziny, Willy’ego, szeregowego sprzedawcę, który w świecie oferującym pozornie wspaniałe możliwości padł ofiarą propagandy sukcesu. Nie potrafi przyznać przed najbliższymi, że mu się nie udało, że nic nie osiągnął, że sobie i innym wszystko popsuł. Ze strachu i upokorzenia wymyśla swoje życie od nowa, tworzy opowieść, w której zwycięstwo wciąż jest jeszcze możliwe. Nieumiejętność skonfrontowania się z własną porażką popycha go do kolejnych konfabulacji, a porządki rzeczywistości i zmyślenia mieszają się ze sobą, by doprowadzić do tragicznego finału. Oto przed czym przestrzega nas Arthur Miller: zostaniemy rozliczeni z naszych marzeń.
„Jestem porażony prostotą tego przedstawienia, które jest po prostu smutne i nie sili się na więcej, na głębiej, na mądrzej. […] Nie jest pustym artystowskim gestem – i mógłbym tak dalej opisywać ją apofatycznie, to znaczy czym nie jest. Prosto: sceny montowane światłem, a w drugiej części meble gdzieś zniknęły, najpewniej sprzedane, bo tak by wynikało z tekstu. Reżyser przeczytał tekst, dał aktorom go zagrać, dał się widzom wzruszyć. Ja jestem zadowolony.”
Maciej Stroiński, Przekrój
Arthur Miller
ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA
Przekład: Anna Bańkowska
Reżyseria: Radek Stępień
Dramaturgia: Konrad Hetel
Scenografia i kostiumy: Eliza Gałka
Muzyka: Michał Górczyński
Reżyseria świateł i video: Natan Berkowicz
Ruch sceniczny: Wioleta Fiuk
Projekt plakatu: Jerzy Czerniawski
W spektaklu występują: Mirosław Baka - Willy, Anna Kociarz - Linda, Piotr Biedroń - Biff, Piotr Chys - Happy, Jarosław Tyrański - Charley, Cezary Rybiński - Ben, Marcin Miodek - Howard Wagner, Justyna Bartoszewicz - Dziewczyna.
Asystent reżysera: Piotr Chys
Inspicjent, sufler: Agnieszka Szczepaniak
Premiera: 2 marca 2019 roku na scenie Stara Apteka
Czas: 2 godziny 10 minut (jedna przerwa)
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.