FAUST Goethego w reżyserii Radka Stępnia ze scenografią Pawła Paciorka i kostiumami Aleksandry Harasimowicz znalazł się w finale VI edycji Festiwalu Scenografii i Kostiumów Scena w Budowie!
O FESTIWALU
Organizatorzy Festiwalu pragną docenić najciekawsze zjawiska polskiej scenografii oraz pracę artystów, którzy za pomocą kreacji przestrzennych wydobywają to, co w danym utworze najważniejsze. Do finału konkursu Kapituła wyłoniła osiem spektakli o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych, które swoją premierę miały w sezonie artystycznym 2020/2021.
O SPEKTAKLU
FAUST Goethego od wieków uważany jest za arcydramat, dzieło kultury najwyższej, poruszające zagadnienia tak odległe od życia współczesnego człowieka, jak odległy może być tylko Bóg od swojego stworzenia. Patrząc jednak z ukosa, możemy dostrzec w FAUŚCIE problemy człowieka każdych czasów i dylematy, które dziś uderzają nawet bardziej niż przed dwustu laty. Czym jest pakt z szatanem, kiedy Bóg dawno umarł, a społeczeństwo zawiodło na wszystkich polach? Jaką cenę można zapłacić za wyjście z depresyjnego letargu, w który wprowadziła nas długa bezczynność i jeszcze dłuższa beznadzieja? Czy powinienem być człowiekiem, jakim chcę być, czy raczej człowiekiem, jakim chce mi się być? FAUST to człowiek taki, jak każdy z nas - zmęczony staraniami, które do niczego nie prowadzą i wypełnianiem wymogów społecznych, które nie pozwalają doznać satysfakcji z życia pełną piersią. A kto z nas oparłby się pokusie, by udzielono mu „części tej siły, co złego pragnąc zawsze dobre czyni”?
„FAUST jest koncertowym popisem gry aktorskiej Mirosława Baki, odtwórcy tytułowej roli. Stępień, który przed dwoma laty z wielkim sukcesem wyreżyserował w Gdańsku ŚMIERĆ KOMIWOJAŻERA Arthura Millera, również z Baką w głównej roli, ma widać z tym znakomitym aktorem porozumienie dusz, skoro po raz kolejny wspólnie budują rolę, która przejdzie do historii gdańskiej sceny. Bo Baka jest w FAUŚCIE hipnotyzujący.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
Johann Wolfgang von Goethe
FAUST
Przekład: Adam Pomorski
Reżyseria: Radosław Stępień
Dramaturgia: Konrad Hetel
Scenografia: Paweł Paciorek
Kostiumy: Aleksandra Harasimowicz
Muzyka: Hania Rani
Opracowanie dźwiękowe: Michał Górczyński
Video: Natan Berkowicz
Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
Ruch sceniczny: Kinga Bobkowska
Projekt plakatu: Jacek Staniszewski
W spektaklu występują: Mirosław Baka - Faust, Robert Ciszewski - Młody Faust, Magdalena Gorzelańczyk - Mefisto, Piotr Biedroń - Nieznajomy, Paweł Pogorzałek - Kaznodzieja, Cezary Rybiński - Sędzia, Piotr Chys - Aktor Pierwszy, Grzegorz Otrębski - Aktor Drugi, Justyna Bartoszewicz - Czarownica, Agata Bykowska - Małgorzata
Asystent reżysera: Piotr Chys
Inspicjent - sufler: Weronika Mathes
Premiera: 19 czerwca na Scenie Malarnia
Spektakl zalecany dla widzów od 15 roku życia.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 24-25.12 kasy biletowe będą nieczynne. 26 grudnia kasa w Gdańsku będzie otwarta na dwie godziny przed rozpoczęciem spektaklu. Kasa w Sopocie będzie zamknięta.
15 grudnia wyruszyliśmy w podróż pociągiem po teatralnych przestrzeniach. Konduktor na wstępie ogłosił, że jesteśmy spóźnieni i nikt na nas nie czeka. Bo w Europie nikt już na nikogo nie czeka. Pociąg nie zatrzymuje się na żadnej stacji i nie wiadomo, dokąd jedzie.
Zapraszamy do spędzenia wyjątkowego wieczoru sylwestrowego w Teatrze Wybrzeże! Na naszych widzów czeka niezapomniany czas w pięknych przestrzeniach Teatru z towarzyszeniem muzyki na żywo. Na Dużej Scenie, w tym szczególnym dniu dwukrotnie zaprezentujemy „Wszystko szwindel”. Na Scenie Kameralnej zagramy „Szklaną menażerię”.