Po półrocznej przerwie na deski Sceny Kameralnej wraca FARSA Z WALWORTH Endy Walsha. Spektakl zostanie zaprezentowany w najbliższy weekend, 11, 12 i 13 lutego o godzinie 20.00. Zapraszamy!
O SPEKTAKLU
Historia rodziny irlandzkich emigrantów z Cork osiadłych w robotniczej dzielnicy Londynu. Ojciec i jego dwaj dorośli synowie odgrywają co dzień sceny ze swojej przeszłości. Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy jeden z synów przynosi do domu niewłaściwą torbę z zakupami. Jak odegrać rytualne sceny bez kury i tostowego chleba? Ojciec węszy podstęp. Wraz z narastaniem konfliktu, ukazuje się nam mroczna tajemnica, która skłoniła rodzinę do nagłego wyjazdu z ojczyzny.
Enda Walsh
FARSA Z WALWORTH
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria: Adam Orzechowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Opracowanie muzyczne: Rafał Kowalczyk
Występują: Piotr Chys, Grzegorz Falkowski, Krzysztof Matuszewski, Karolina Piechota.
Polska prapremiera: 14 grudnia 2007 roku
Czas: 1 godzina 50 minut (bez przerw)
„Sztuka jest też dla mnie repertuarowym odkryciem, w sam raz na czasy bezkrytycznego mitologizowania obecnej polskiej emigracji."
Jarosław Zalesiński, Dziennik Bałtycki
„Sprawnie napisany tekst, fenomenalne aktorstwo i dobra reżyseria - FARSA Z WALWORTH Irlandczyka Endy'ego Walsha w reżyserii Adama Orzechowskiego, najnowsza prapremiera Teatru Wybrzeże, to widowisko zdecydowanie udane."
Mirosław Baran, Gazeta Wyborcza
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.