Miło nam poinformować, że znakomity i wielokrotnie nagradzany FARAON znalazł się w kolekcji teatralnych uniesień krytyka Jacka Sieradzkiego.
„Bywa, że coś, jakaś chwila, moment, unosi człowieka od środka. Ale przecież niepodobna zrywać się w trakcie widowiska. A potem już nie ma okazji. Mam taką kolekcję uniesień. Swoich, by tak rzec, wewnętrznych powstań. Nijak nieuzewnętrznionych. [...] Oto Adam Nalepa wymyślił paradoksalny patent na zaćmienie słońca w FARAONIE: ściana teatru wali się wprost na nas, bije zza niej oślepiające światło, a przed oczami migoczą czarne plamki (wdmuchnięta w powietrze folia), jakbyśmy naprawdę spojrzeli w słońce. [...] Czyż nie takim nieoczywistościom ma służyć teatr, zadziwiając, trzeźwiąc, podrywając z foteli nasze gnuśne tyłki, wymuszając spontanicznie i niepowstrzymane owacje?"
Jacek Sieradzki, magazyn Zwierciadło
Przed nami kolejne spotkanie w ramach Dyskusyjnego Klubu Teatralnego! Tym razem przyjrzymy się norwskiemu dramatowi Ibsena. Rozmowa będzie dotyczyć spektaklu UPIORY.
Adaptacją tekstu „Szklana menażeria” na podstawie dramatu Tennessee Williamsa w przekładzie Jacka Poniedziałka zajmie się Bartosz Cwaliński. Reżyseruje Stanisław Chludziński, i będzie to jego dyplom reżyserski.
Otrzymaliśmy dotację w wysokości 66 tysięcy złotych z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kultura Dostępna.