W minioną sobotę na Dużej Scenie odbyła się prapremiera spektaklu FAHRENHEIT 451 na motywach powieści Raya Bradbury'ego w reżyserii Marcina Libera. Miło nam poinformować, że przedstawienie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem publiczności i części krytyki teatralnej.
„FAHRENHEIT 451 w reżyserskiej propozycji Marcina Libera to sztuka ciekawa, bo obfitująca w różnorodne, szokujące nieraz strategie obrazowania (jak choćy metamorfoza Klarysy w manekina do testów zderzeniowych)."
Anna Kołodziejska, portal Teatralia
„Zaczerpnięta z książki Bradbury'ego antyutopijna wizja dyktatury likwidującej wszelkie przejawy niezależności i dążąca do sprawowania całkowitej kontroli nad mieszkańcami, pozostaje niepokojąco aktualna w dzisiejszych czasach. I na naszych oczach, w różnych miejscach na świecie, przestała już być fikcją."
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
„Spektakl FAHRENHEIT 451 w Teatrze Wybrzeże przypomina pożar. Na początku jest podpalenie, potem ogień obejmuje coraz większy obszar i w końcu pali się żywym płomieniem. Po ugaszeniu pożaru zostaje tylko dym. W zgliszczach można jednak znaleźć przebłyski czegoś, co zwiastuje nadejście nowego."
Marzena Bakowska, Radio Gdańsk
„Marcin Cecko i Marcin Liber z tekstu powieści Raya Bradbury'ego stworzyli w Teatrze Wybrzeże dramat, który trafnie komentuje rzeczywistość przeobrażającą się w zawrotnym tempie. Ta teatralna analiza oferuje widzom refleksję o wiele głębszą niż ta wynikająca na co dzień z tekstów publicystycznych."
Edyta Werpachowska, portal Teatr dla Was
„O tym sukcesie przeważył w dużej mierze doskonały zespół Teatru Wybrzeże, który bezbłędnie wessał publiczność w świat tylko z pozoru utopijny. Największą wartością tego spektaklu jest cel, by poprowadzić dialog z widzem. Dać ostry komunikat."
Jacek Górecki, magazyn LAVIE
„Jeżeli ktoś jednogłośnie twierdzi, że gwiazdą Teatru Wybrzeże jest Katarzyna Figura, powinien zacząć chodzić do teatru i zobaczyć, że scena przy Targu Węglowym w Gdańsku zgromadziła same gwiazdy, których rozwój artystyczny będę z przyjemnością śledziła. FAHRENHEIT 451 to spektakl, który niemal każdy zapytany widz określi jako: wstrząsający. Nie bez przyczyny. Ale przyczynę, chyba lepiej odnaleźć samemu.”
Marta Cecelska, Dziennik Teatralny
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.