Zapraszamy Państwa na kolejny spektakl w ramach projektu KULTURA BEZ BARIER. W sobotę, 15 kwietnia o godzinie 19:00 w Starej Aptece zaprezentujemy EMIGRANTKI z tłumaczeniem na Polski Język Migowy. Tłumaczą Beata Baranowska i Beata Pukło.
Dla osób g/Głuchych i Słabosłyszących przewidujemy specjalną pulę biletów.
Rezerwacja miejsc pod adresem mailowym: Kliknij aby zobaczyć adres email lub smsem: 502 756 973 oraz w kasach biletowych: Kliknij aby zobaczyć adres email, 519 155 636
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
O SPEKTAKLU
EMIGRANTKI pokazują polską emigrację zarobkową z perspektywy ciężko pracujących kobiet, do tego matek wychowujących swoje dzieci na odległość. Dramat ukazuje ich pełną napięć relację pomiędzy sobą, trudne życie codzienne, problemy tożsamościowe, życie na walizkach i poczucie straconego życia osobistego, które próbują odkupić zarabianymi na swoje dzieci pieniędzmi. W niesprzyjających macierzyństwu warunkach są niezwykle heroicznymi matkami, które żyją w poczuciu przegranego macierzyństwa...
„Spektakl przejmujący, od początku do końca trzymający w napięciu, z tajemnicą w tle. Poruszający tym bardziej, gdy ma się świadomość, że przedstawia prawdziwe historie.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
Radosław Paczocha
EMIGRANTKI
Reżyseria: Elżbieta Depta
Scenografia: Agata Andrusyszyn-Chwastek
Światła: Magdalena Gajewska
Muzyka: Maciej Szymborski
Konsultacja choreograficzna: Nicola Egwuatu
Konsultacja wokalna: Anna Domżalska
Projekt plakatu: Monika Starowicz
W spektaklu występują: Małgorzata Brajner (Zosia), Katarzyna Figura (Teresa) i Justyna Bartoszewicz (Monika).
Asystent reżysera, inspicjent - sufler: Agnieszka Szczepaniak
Prapremiera: 20 lutego 2021 roku w Starej Aptece
Czas: 1 godzina 30 minut (bez przerw)
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.