Z przyjemnością informujemy, że CZERWONA TRAWA Teatru Dada von Bzdülöw współprodukowana przez Teatr Wybrzeże bierze udział w Polsko-Niemieckim Festiwalu Klopsztanga. Spektakl zostanie zaprezentowany dwukrotnie: 1 czerwca w Dortmundzie oraz 2 czerwca w Düsseldorfie. Zapraszamy!
Klopsztanga, to cykl ponad 70 wydarzeń kulturalnych, które odbędą się do końca grudnia 2012 roku w 20 miastach Nadrenii Północnej-Westfalii, m.in. w Akwizgranie, Kolonii, Düsseldorfie, Essen, Dortmundzie i Monachium. Po ubiegłorocznej prezentacji Nadrenii Północnej-Westfalii w Polsce, teraz Niemcy będą mogli zapoznać się z kulturą polską.
O SPEKTAKLU
CZERWONA TRAWA, to świat pogmatwanych damsko-męskich relacji, zmysłowych kolorów i smaków, przesycony surrealistycznym nastrojem - głęboko refleksyjny, choć ani na moment nie wpadający w patos. To słodko-gorzka sztuka, która nie chce być traktowana ze śmiertelną powagą.
„Jest to spektakl - w pozytywnym tego słowa znaczeniu - bezpretensjonalny, z nieśpiesznie następującymi po sobie wydarzeniami, przepełniony radosną erotyką."
Mirosław Baran, Gazeta Wyborcza
Boris Vian
CZERWONA TRAWA
Reżyseria: Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl
Muzyka: Mikołaj Trzaska
Scenografia: Maciej Chojnacki
Wideo: Kamila Chomicz
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Tatiana Kamieniecka, Ula Zerek, Leszek Bzdyl, Radek Hewelt, Cezary Rybiński (w sekwencji wideo).
Premiera: 11 lipca 2009 roku
Czas: 1 godzina 10 minut (bez przerw)
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże
Przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.