Warsztat teatralno-choreograficzne z Maćko Prusakiem to spotkanie twórcze inspirowane życiem, które wypełnia po brzegi najskromniejszy nawet skrawek ziemi oddany przyrodzie. W ogrodzie, poza tym, co kamienne, wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie.
Wszystko wzrasta, rozkwita, przekwita, istnieje przez chwilę, przemija, po czym odradza się, gdy upłynie stosowny czas. Rośliny i zwierzęta, wszystko kołysze się, pełza, fruwa, drży, podryguje, wspina się lub opada. Botaniczny kosmos. Te wszystkie formy poruszeń mogą się stać pretekstem do badania możliwych sposobów myślenia o ruchu w tańcu lub teatrze.
Warsztat ma na celu przyjrzenie się plastyce ruchu stworzeń innych niż człowiek i próbie artystycznego „zaanektowania” jej przez ciało i umysł. Punktem wyjścia do takich działań będzie klasyczna impresja teatralna Henryka Tomaszewskiego z 1961 r., zatytułowana „Ziarno i skorupa”, która mimo upływu lat stanowi doskonały przykład nowoczesnego myślenia o ruchu w teatrze, które, szukając nowych form ekspresji, nierzadko inspirację znajduje w naturze. Warsztat odbędzie się we wtorek, 26 listopada o godz. 19:00 na Scenie Stara Apteka. Zajęcia dostępne dla młodzieży 13+ oraz dorosłych.
Zapisy: https://forms.gle/KSe3wL34P3K86nGX8
O Prowadzącym:
Maćko Prusak - Od 2023 roku etatowy choreograf Teatru Wybrzeże. Edukację w zakresie tańca, baletu, plastyki ruchu i elementów sztuki dramatycznej zdobywał pod kierunkiem Henryka Tomaszewskiego we Wrocławskim Teatrze Pantomimy. Od 2003 tworzy choreografie do spektakli takich reżyserów jak Jan Klata (tworzył ruch sceniczny do wszystkich jego spektakli), Artur Tyszkiewicz, Małgorzata Bogajewska, Paweł Miśkiewicz, Grzegorz Jarzyna, Marcin Liber, Łukasz Czuj czy Jakub Skrzywanek. Wyreżyserował kilka spektakli, w tym BACHANTKI we Wrocławskim Teatrze Pantominy, DOKTOR DOLITTLE w Teatrze Ludowym w Krakowie czy ZŁOTY KLUCZ w Teatrze Wybrzeże.
Warsztaty w ramach projektu KPO dla Kultury "Ogród Teatralny, czyli zielona społecznościowa przestrzeń na dachu Teatru Wybrzeże". Sfinansowane przez Unię Europejską NextGenerationEU.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.