❝Grass to dla mnie świetny stylista i pisarz monumentalny. Taki, któremu zazdrości się wszechwidzenia, umiejętności patrzenia jednocześnie panoramicznego, ale i czułości do detali, opisywania ludzi i ich życia wewnętrznego oryginalnie i celnie.
Tak się składa, że nikt nigdy nie opisał w sztuce samego Grassa – a jego życiorys jest dla mnie fascynujący. Nie dość, że to nasz – gdański, chodzący po tych samych, co my, ulicach – noblista, to jest to też człowiek o bogatym życiorysie prywatnym, pełnym namiętności, podróży, przeprowadzek, ambicji, ale i chłodnej oceny światowej polityki.
Ponieważ nie jestem ani mężczyzną, ani noblistą, nie mieszkałam w Indiach, nie mam szóstki dzieci z trzema kobietami i nie oskarżano mnie pod koniec życia o antysemityzm – bardzo chcę się w tę postać wcielić, zrozumieć ją, zobaczyć ludzi, którzy żyli blisko Grassa, i pokazać historię ich życia.❞
Nasza dramaturżka, Ania Wakulik, jest w procesie tworzenia tekstu sztuki o Günterze Grassie. Ten projekt może realizować dzięki Stypendium Kulturalnemu Miasta Gdańska. Gratulujemy i trzymamy kciuki!
Premiera spektaklu „Jej słowo. Jego słowo” w reż. Adama Orzechowskiego na Scenie Malarnia za nami.
Projekt logo Wojciecha Janickiego (Brandhills) został nagrodzony Grand Prix UDA Annual Int’l Design Competition 2025, a identyfikacja wizualna jego autorstwa dla Teatru Wybrzeże otrzymała nagrodę Silver w kategorii system. Gratulujemy!
Dyrekcja i Zespół Teatru Wybrzeże wyrażają solidarność z Zespołem Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach i Jackiem Jabrzykiem, który wygrał konkurs na dyrektora tej sceny.