Warsztaty poświęcone będą głownie plastyce ruchu, czyli pracą nad estetycznymi aspektami poruszeń ciała. Wykonywane bezwiednie gesty, za pomocą których radzimy sobie z rzeczywistością każdego dnia, mogą być świadomie obserwowane i kształtowane. Praca nad nimi może pomóc osiągnąć równowagę zarówno ciała jak i umysłu.
Koncentracja nad pracą mięśni i rytmem poruszeń ciała jest ćwiczeniem, które rozwija poczucie własnej cielesności i pomaga wspierać komfort „bycia w ciele”. Impulsywne, nieświadome, rozrzutne i irracjonalne gesty człowieka skonfrontujemy z precyzją i celowością działania maszyny, jaką jest robot lub humanoid. Spróbujemy doświadczyć różnicy między ciałem poddanym totalnej kontroli a ciałem wolnym, reagującym na dowolne impulsy, niekoniecznie związane z efektywnością i wydajnością. Zanim zastąpią nas maszyny, narzędzia doskonałe, spróbujmy poćwiczyć bycie człowiekiem, narzędziem zawodnym, nieprzewidywalnym i czasem zaskakująco twórczym.
Zabierz ze sobą wygodny strój, lekkie, sportowe obuwie zmienne i wodę.
Zajęcia skierowane są do osób dorosłych (18+)
Cena: 30zł (normalny), 20 zł (ulgowy)
Maćko Prusak - Od 2023 roku etatowy choreograf Teatru Wybrzeże. Edukację w zakresie tańca, baletu, plastyki ruchu i elementów sztuki dramatycznej zdobywał pod kierunkiem Henryka Tomaszewskiego we Wrocławskim Teatrze Pantomimy. Od 2003 tworzy choreografie do spektakli takich reżyserów jak Jan Klata (tworzył ruch sceniczny do wszystkich jego spektakli), Artur Tyszkiewicz, Małgorzata Bogajewska, Paweł Miśkiewicz, Grzegorz Jarzyna, Marcin Liber, Łukasz Czuj czy Jakub Skrzywanek. Wyreżyserował kilka spektakli, w tym BACHANTKI we Wrocławskim Teatrze Pantominy, DOKTOR DOLITTLE w Teatrze Ludowym w Krakowie czy ZŁOTY KLUCZ w Teatrze Wybrzeże.