Jak mówić własnym głosem i jednocześnie nie stać się kozłem ofiarnym? Na ile da się zachować indywidualność w sytuacji narastającej niechęci pozostałych? Funkcjonowanie jednostki w grupie bywa trudne. Każdy jest inny, a jednak tworzymy wspólnotę. Jak się w tej różnorodności odnaleźć i zachować własny głos?
W trakcie warsztatu przeanalizujemy dynamikę procesu grupowego i sprawdzimy, na ile blisko nam do gombrowiczowskiego dworu.
Kiedy? niedziela, 19 maja godz. 12:00-14:00
Gdzie? Scena Stara Apteka, Gdańsk
Kto prowadzi? Weronika Łucyk
Dla kogo? Dla wszystkich chętnych. Znajomość spektaklu nie jest wymagana. Bilety w cenie 30 zł dostępne w kasach biletowych oraz sprzedaży online: https://bilety.teatrwybrzeze.pl/
Promocja! Bilet na warsztat upoważnia do zakupu biletu ulgowego na dowolny spektakl z repertuaru do końca maja.
O prowadzącej:
Weronika Łucyk – koordynatorka dostępności i specjalistka ds. edukacji w Teatrze Wybrzeże. Absolwentka Wiedzy o Teatrze i Kultury współczesnej UJ i Szkoły Pedagogów Teatru. Jako krytyk teatralny publikowała m.in. w „Didaskaliach” i na portalu teatralia.com.pl, współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego (m.in. w ramach programu Teatroteka Szkolna). Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Gdańskim dla studentów wiedzy o teatrze.
W ogrodzie wszystko żyje, a to co żyje, jest w ruchu, bo ruch to życie. Warsztat z Maćko Prusakiem był prawdziwą podróżą przez świat ruchu w naturze. Na Scenie Stara Apteka uczestniczki i uczestnicy warsztatu Choreografia ogrodu odkrywali, jak ruch roślin (i nie tylko) może stać się językiem teatru.
A jeśliby pomyśleć o teatrze jako ogrodzie? Testujemy zazielenianie Teatru Wybrzeże na różne sposoby. Tym razem w ramach „Ogrodu teatralnego” oddajemy scenę słynnemu dramatowi Thomasa Köcka i zapraszamy na czytanie performatywne trzeciej części Trylogii klimatycznej w reżyserii Doroty Androsz.
W lutym zapraszamy na premierę klasycystycznego dramatu "Brytanik" Jeana Racine’a w przekładzie Antoniego Libery, który nie doczekał się jeszcze realizacji w żadnym z polskich teatrów.